Motor

Jerez com a factor de correcció o de propulsió

Motociclisme. Al traçat andalús, on Lorenzo, Pedrosa i Rossi ho tenen tot apamat, es veurà la profunditat de l'eclosió de Marc Márquez a Austin

El mundial inicia el seu periple per Europa i ho fa a Jerez, un dels circuits emblemàtics del calendari. Després de les curses de Qatar i Texas, les cartes reposen sobre la taula, confirmant qui marca el ritme en cada categoria, i en totes amb pilots del país sent protagonistes. Márquez i Rins lideren la classificació de Moto GP i Moto 3 respectivament, mentre que per primera vegada des del 1976 (Tom Herron) un britànic, Scott Redding, ho fa en la categoria mitjana davant de Tito Rabat.

El discurs de Marc Márquez no ha canviat a pesar de l'exhibició feta al gran premi de les Amèriques: ell és aquí per aprendre, i els que han de lluitar pel títol són uns altres.

Fins a quin punt això és la realitat o, per contra, un escut protector es veurà aquest cap de setmana. Jerez no té secrets per a gairebé ningú, i el cerverí, que encapçala el campionat amb els mateixos 41 punts que Jorge Lorenzo, hi arriba amb l'handicap de no haver-hi corregut mai en Moto GP. Però això és també relatiu, perquè ja hi ha fet els entrenaments de pretemporada. Superats els primers nervis del debut, el plantejament aquí és que tant ell com Lorenzo, Dani Pedrosa i Valentino Rossi parteixen en igualtat de condicions.

El campió del món, que demà fa 26 anys i que ahir va veure com batejaven el darrer revolt del circuit amb el seu nom, ha guanyat una cursa i ha fet el millor resultat possible en un circuit gens favorable. Lorenzo ha complert i, per tant, no té més pressió que la que vulgui assumir. Pot prendre riscos. Pot fer-ho, però no és necessari que ho faci, com sí que li passa a Pedrosa. No té cap urgència a efectes de classificació, però hi ha tota una esfera psicològica que cal dominar i, de moment, després de dues curses, tant Lorenzo, com Rossi com Márquez l'han avançat per deixar-lo enrere. Atents a l'italià, molt atents perquè tot indica –es pot anar als darrers entrenaments oficials fets aquí– que serà al capdavant des del primer revolt.

Recuperar el terreny

A Moto 2, el comportament de Pol Espargaró després de caure a Austin demana atenció. Era el favorit abans de la primera cursa i ho continua sent després de dues. Però sap que no pot badar. Tant a Tito Rabat com a Jordi Torres se'ls espera en les primeres posicions, mentre que hi ha intriga per veure la resposta de Toni Elias. El manresà va marxar dels IRTA de febrer amb una magnífica sensació i necessita retrobar-la per no començar a hipotecar el seu campionat.

S'espera que en siguin més

Les dues primeres curses del campionat han posat de manifest que a Moto 3 no hi ha aspirants al títol més enllà d'Àlex Rins, Maverick Viñales i Luis Salom. Ara bé, no s'espera que al traçat andalús només ells siguin els que lluitin pel triomf.

En els darrers entrenaments fets aquí abans d'anar cap a Losail a obrir el campionat, Jonas Folguer va mostrar-se tan competitiu com qualsevol d'ells. I no serà l'únic a treure el cap al davant. Àlex Rins, líder del mundial després que a Austin va aconseguir la seva primera victòria mundialista, ho té molt clar: “En els entrenaments oficials fets tant el Viñales com el Salom van anar molt ràpid, però penso que hi haurà algú més que entrarà al grup capdavanter.” “Però nosaltres hi serem –diu confiat–. Aquest circuit m'agrada molt.” Com ell, Maverick Viñales, recuperat del tot de la lesió al dit que es va fer justament aquí, no veu una cursa de tres. “Molts pilots han treballat aquí a l'hivern i no estarem sols al capdavant. Quant a nosaltres, només puc dir que tant l'equip com la moto han anat perfectament, i que és a mi que em falta rematar la feina.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.