Un bon complement
El model capdavanter de Seat disposa ara de transmissió automàtica associada al motor de gasolina 2.0 TSI, una combinació que conjunta prestacions i un superior confort de conducció
Seat ha equipat la versió més potent de l'Exeo amb la transmissió automàtica Multitronic, de sis marxes i funció seqüencial amb palanques al volant. Una encertada combinació entre prestacions i confort de conducció, disponible amb carrosseries berlina i familiar (ST) i dos nivells d'acabat: Sport i Style. L'equipament de sèrie inclou set airbags, controls d'estabilitat i tracció, sensor d'inclinació, climatitzador bizona, sensor de pluja i d'encesa dels llums. Respecte de les versions equivalents amb el canvi manual de sis marxes, l'increment és de 1.560 euros en la berlina i 1.360 euros en la variant familiar.
El canvi Multitronic es basa en la transmissió contínua CVT, que en funció d'una acurada gestió electrònica optimitza la relació segons les necessitats en cada moment.
El tercer motor turbodièsel
Seat no limita a la transmissió Multitronic les novetats aportades al Exeo. La firma de Martorell ha afegit el motor 2.0 TDI de 120 CV, amb filtre de partícules DPF, als dos propulsors turbodièsel que hi havia des de l'arribada d'aquest model al mercat, fa aproximadament mig any. Aquest motor és una variant del TDI de 143 CV, en aquest cas amb gestió electrònica diferent, pressió del turbo rebaixada a 2.200 mil·libars i mantenint, això sí, el sistema d'injecció common rail que, entre altres beneficis, disminueix vibracions i sonoritat. El consum mitjà de gasoil és de 5,3 litres/100 km en la versió berlina i 5,5 en la ST, amb unes emissions de CO2 de 139 i 143 g/km, respectivament. El Seat Exeo 2.0 TDI 120 CV és disponible amb nivells d'equipament Reference i Style, i preus entre 23.900 euros (Reference berlina) i 27.000 euros (Style ST).