Orientals a l'estil europeu
Els bons números que en els moments actuals obté SYM en el mercat europeu han fet que la companyia taiwanesa hagi afegit quatre models nous de gran qualitat a la seva gamma
Una de les marques que aguanten bé l'actual situació econòmica és la taiwanesa SYM. I una bona prova d'això és que els seus senzills i econòmics però també resolutius escúters han aconseguit situar-se en el setè lloc del rànquing de vendes en el mercat estatal, tant si ens referim als ciclomotors com a cilindrades superiors. Models com l'estèticament peculiar Mio o el dur i batallador HD 125 Evo, un escúter de roda alta de gran qualitat motriu i aspecte més que convincent, s'han confirmat com dos importants actius de la marca.
I aquesta bona acceptació ha fet decidir a SYM incrementar la seva gamma de productes en el nostre mercat amb quatre models nous –Citycom, GTS 300 Evo, Joyride i Symphony– dotats de novetats tecnològiques avançades, sobretot en l'apartat mecànic. Tots, per exemple, disposen de motors amb tractament ceràmic en el cilindre, que els fa ser més robustos. I, exceptuant el Symphony, tots disposen de l'admissió variable VIP (Variable Inlet Process), amb dos conductes d'aire que contribueixen a reduir el consum de gasolina i possibiliten que el parell dels propulsors sigui més lineal en tota la seva corba de potència.
Citycom 125, una evolució
El germà petit del Citycom 300 presentat l'any passat és un model evolucionat d'aquest poderós maxiescúter. Té llandes més petites (15 polzades la del davant i 14 la posterior) i un seient més baix perquè el conductor s'hi senti més segur i còmode i pugui controlar millor la moto en qualsevol tipus de situació. La nova imatge és notablement més esportiva, amb llandes negres i amortidors posteriors de color vermell. I no resta gens ni mica de funcionalitat al conjunt, que manté un generós cofre sota el seient per encabir-hi perfectament un casc integral. El seu preu és de 2.999 euros.
GTS 300 Evo, el referent
Sí, aquest és l'autèntic referent de SYM en el mercat. A l'anterior GTS 300 li han renovat completament el disseny aplicant-hi un doble far davanter i llums de LED tant a les pestanyes de les òptiques davanteres com en els llums posteriors. Pel que fa a la part de cicle, ara incorpora una forquilla més robusta de 35 mil·límetres i llandes de 13 polzades, i d'aquesta manera guanya en maniobrabilitat. L'equipament segueix sent notori, amb suport lumbar regulable i sobredimensionat, i una frenada combinada d'allò més efectiva. Aquest nou model val 3.999 euros i es comença a comercialitzar aquest mes de juliol.
Dos motors per al Joyride
El ja conegut Joyride ha donat pas a aquesta flamant evolució d'estètica molt més agressiva. I si el seu atractiu ha millorat molt, en la part de cicle els enginyers de SYM han treballat en la creació d'un nou xassís, de superior robustesa i més estable; també ha comportat la incorporació de llandes de 13 polzades al davant i 12 al darrere, i un disc de fre davanter de perimetral. El quadre d'instruments és d'allò més aconseguit i al cofre de sota el seient hi caben un casc integral i alguns utensilis. Aquest Joyride es diversifica en dues cilindrades: 125 cc (2.699 euros) i 200 cc (2.899 euros).
Symphony, la gran novetat
Aquest és el model més nou de tots els presentats per SYM. Es tracta d'un escúter senzill i econòmic, amb motors de 50 i 125 cc i preus de 1.499 i 1.699 euros, respectivament, que el fan ser un bon competidor en aquestes baixes cilindrades. Tots dos motors estan refrigerats per aire i disposen de tractament ceràmic en els cilindres, que els fa igual de robustos que els seus germans de gamma superior. El Symphony disposa de plataforma plana per als peus, llandes altes de 16 polzades i un cofre excepcional on es pot fer encabir un casc integral sense gaires problemes. És molt àgil i perfecte per a l'ús urbà.