Turisme i futbol, una relació amb experiència
El Girona i l'Associació d'Hostaleria van signar un conveni el 2009 per promoure's
Tot i que en categories diferents, el possible ascens del Girona tornaria a marcar les relacions del club de futbol amb la ciutat. Un dels casos que ho exemplifiquen és, fa quatre anys, l'arribada del Girona FC a la lliga de futbol professional, fet que va revalorar l'entitat i el seu entorn. En aquell moment, l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial de Xavier Nicolazzi i el club van signar un conveni de col·laboració que incloïa, per exemple, paquets per facilitar l'estada als aficionats visitants.
La raó fonamental de l'acord era buscar el benefici de totes dues parts mitjançant la promoció. Un intercanvi de serveis amb tots els mitjans de què disposava cada part implicada. Així, per exemple, el Girona hi posava la repercussió que tenia –“amb l'ascens, hem contribuït a fer que arreu de l'Estat situïn Girona i les comarques gironines al mapa”, deia Josep Gusó, el llavors president del Girona– i els hotelers i restauradors hi posaven la presència de la marca en espais nous per al club: “En guies de restauració, als museus de la demarcació, en oficines de turisme, a l'aeroport, en fires de gastronomia i turisme...”, detallava el vicepresident Jordi Miró.
El conveni signat tenia vocació de llarga durada i diversos objectius atractius, com ara la possibilitat que es poguessin comprar entrades per als partits a Montilivi als hotels i restaurants i la preparació de paquets per facilitar l'estada als aficionats visitants. “Els empresaris i el club hem d'anar agafats de la mà. Si fem les coses junts, amb ganes i projectes com els que poden venir, ens en sortirem”, va augurar també en aquell moment Josep Gusó. La signatura del conveni es va escenificar amb uns guants de boxa, com a metàfora de voler “combatre la crisi” que ja era present aleshores.