MOTOR / GRAN PREMI DE LA REPÚBLICA TXECA DE MOTOCICLISME

Una reverència per al campió

Rossi guanya el combat per la caiguda de Lorenzo i ja toca el seu novè títol

Pedrosa és segon en una cursa amb més bon resultat que velocitat

Elias es reivindica amb el tercer lloc a davant de la segona Honda oficial

Valentino Rossi
«Sabia que seria difícil perquè Lorenzo tenia un ritme fantàstic. Havia de fer una cursa perfecta i tibar com un dimoni. Quan m'ha passat estava disposat a lluitar, però se li ha escapat de davant»
Dani Pedrosa
«Al principi he anat fort per mantenir-me amb els líders però més tard m'ha estat impossible. El segon lloc és un bon resultat però preferia haver acabat més a prop»
Toni Elias
«Estic en una situació difícil perquè no tinc moto per al 2010 i crec que no hi ha cap equip que pensi en mi. Espero que aquest podi canviï algunes coses, perquè hi ha pilots que tenen motos oficials i que fa temps que no fan un podi»
Jorge Lorenzo
«He comès un error i he caigut. Només puc demanar disculpes a l'equip i intentar recuperar-me a Indianapolis»

La victòria de Valentino Rossi és la que fa 102 del pluricampió, però que als 30 anys la celebrés com si fos la primera –o com si fos un títol– dóna una idea del que representa. Rossi va guanyar novament en el cos a cos Jorge Lorenzo, un rival tan dur, tan incisiu i tan competitiu que costa dir que és el seu company d'equip. Va guanyar-lo, a més, per KO tècnic a cinc voltes del final quan el mallorquí, que fins aquell moment estava a l'expectativa, va passar a l'atac i va situar-se líder. La maniobra de Lorenzo va desencadenar el desenllaç. Una volta més tard, en el mateix revolt, Lorenzo va frenar massa tard, a la seva Yamaha li va faltar capacitat direccional i tots ens vam quedar sense una última volta que prometia ser antològica.

Des de terra, Lorenzo sabia que el títol, amb 50 punts de diferència, serà de Rossi si el mític Doctor no l'hi regala, de la mateixa manera que l'italià sap que a còpia de garrotades, Lorenzo n'aprendrà i és més a prop que lluny el dia que el destronarà, si una reacció de Pedrosa i Honda no ho impedeixen.

Aquesta reacció, però, no s'entreveu immediata. Avui, en els tests a Brno, Pedrosa provarà un xassís replantejat i unes suspensions de la marca Öhlins en comptes de les fins ara intocables –per als japonesos– Showa. Deu formar part de les condicions per renovar. Perquè Pedrosa, que va arrencar bé, com sempre, només li va durar dos revolts a Rossi i a mitja cursa ja havia perdut el contacte. Veure'l emparedat entre Rossi i Lorenzo permet apreciar com les Yamaha tenen un comportament més fluid i dòcil per al pilot en les seqüències de revolt i contrarevolt. I a Brno n'hi ha unes quantes. Pedrosa té un lloc en el podi mentre no torni Stoner, però no n'hi ha prou.

Elias hi té un lloc.

No pujava al podi des de Brno 2008 i ahir, quan més ho necessitava, es va espolsar la pressió del damunt i quan el més fàcil era caure, va tornar a tenir la talla. 18 voltes a davant de la segona Honda oficial d'Andrea Dovizioso, tapant tots els forats i sortint guanyador de la batalla de les quatre últimes voltes –no només amb Dovizioso, sinó també amb Loris Capirossi, que busca el seu podi número 100– és perquè tothom s'ho faci mirar. Tant els equips que no el tenen en compte –ahir, per exemple, es va confirmar el fitxatge d'Álvaro Bautista per Suzuki, i Aspar prefereix Hèctor Barberà a Elias– com el mateix pilot manresà, que als 26 anys té una edat perfecta per combinar velocitat, maduresa i motivació. Dovizioso va passar el català a quatre voltes del final –gairebé cau en l'intent– però Elias li va tornar la maniobra de seguida.

Moto GP
1r Valentino Rossi (Yamaha)
43:08.991
2n Dani Pedrosa (Honda)
a 11.766
3r Toni Elias (Honda)
a 20.756
4t Andrea Dovizioso (Honda)
a 21.418
5è Loris Capirossi (Suzuki)
a 21.538
6è Nicky Hayden (Ducati)
a 25.444
7è Colin Edwards (Yamaha)
a 25.676
8è Alex de Angelis (Honda)
a 34.109
9è James Toseland (Yamaha)
a 35.617
10è Randy de Puniet (Honda)
a 39.824
Volta ràpida
Jorge Lorenzo
1:56.670 (166.716 km/h)
Retirats
Mika Kallio (Ducati)
volta 20
Marco Melandri (Kawasaki)
volta 20
Jorge Lorenzo (Yamaha)
volta 17
Michel Fabrizio (Ducati)
volta 6
Mundial Moto GP
1r Valentino Rossi (Yamaha)
212
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
162
3r Casey Stoner (Ducati)
150
4t Dani Pedrosa (Honda)
135
5è Colin Edwards (Yamaha)
112
6è Andrea Dovizioso (Honda)
107
7è Randy de Puniet (Honda)
80
8è Marco Melandri (Kawasaki)
79
9è Loris Capirossi (Suzuki)
77
12è Toni Elias (Honda)
63
Cursa 250 cc
1r Marco Simoncelli (Gilera)
41:06.490
2n Mattia Pasini (Aprilia)
a 0.684
3r Álvaro Bautista (Aprilia)
a 4.381
4t Hiroshi Aoyama (Honda)
a 8.746
5è Roberto Locatelli (Gilera)
a 9.721
6è Raffaele de Rosa (Honda)
a 10.870
7è Héctor Barberà (Aprilia)
a 15.639
16è Àxel Pons (Aprilia)
1:25.132
Volta ràpida
Marco Simoncelli
2:02.330 (159.002 km/h)
Retirats
Àlex Debon (Aprilia)
volta 9
Thomas Luthi (Aprilia)
volta 1
Karel Abraham (Aprilia)
volta 1
Mundial 250 cc
1r Hiroshi Aoyama (Honda)
159
2n Álvaro Bautista (Aprilia)
144
3r Marco Simoncelli (Gilera)
115
4t Héctor Barberà (Aprilia)
114
5è Mattia Pasini (Aprilia)
80
6è Alex Debón (Aprilia)
73
Cursa 125 cc
1r Nico Terol (Aprilia)
40:57.378
2n Julián Simón (Aprilia)
a 0.168
3r Andrea Iannone (Aprilia)
a 8.719
4t Bradley Smith (Aprilia)
a 12.443
5è Pol Espargaró (Derbi)
a 16.006
6è Sandro Cortese (Derbi)
a 16.066
7è Stefan Bradl (Aprilia)
a 17.105
8è Marc Márquez (KTM)
a 17.202
9è Sergio Gadea (Aprilia)
a 17.223
10è Joan Olivé (Derbi)
a 17.244
Volta ràpida
Julián Simón
2:08.640 (151.203 km/h)
Retirats
Simone Corsi (Aprilia)
volta 12
Esteve Rabat (Aprilia)
volta 7
Mundial 125 cc
1r Julián Simón (Aprilia)
154
2n Sergio Gadea (Aprilia)
104
3r Bradley Smith (Aprilia)
98.5
4t Nico Terol (Aprilia)
94.5
5è Andrea Iannone (Aprilia)
93.5
6è Pol Espargaró (Derbi)
68.5
7è Marc Márquez (KTM)
56
8è Sandro Cortese (Derbi)
55
13è Joan Olivé (Derbi)
41
20è Esteve Rabat (Aprilia)
19

Pol Espargaró fa tot el que pot fer: cinquè

L'alcoià Nico Terol va guanyar la cursa dels 125 cc a davant de Julián Simón, el líder destacat del campionat, que va córrer més amb la calculadora que amb el cor. Rere seu, Andrea Iannone i Bradley Smith van córrer en terreny de ningú, sense problemes però sense més opcions que conservar el tercer lloc i el quart. En la batalla pel cinquè –o, llegit d'una altra manera, en la lluita per ser el primer sense Aprilia– va regnar Pol Espargaró, que, tot i una caiguda en el warm-up en què es va fer mal en una mà i un peu, va ser el més sòlid d'un grup de set pilots en què també hi eren Marc Márquez –espectacular remuntada després de les plantofades de dissabte– i Joan Olivé. Espargaró va contenir la Derbi privada de Cortese en la mateixa ratlla de meta i dels altres cinc pilots, quatre van entrar separats per una dècima i mitja i el més malparat va ser Joan Olivé, desè quan havia arribat a ocupar el sisè lloc a cinc voltes del final.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.