MOTO GP
Aleix Espargaró, dues curses amb Ducati
Heretarà la moto de l'equip Pramac que pilotava Kallio abans del pas a l'equip oficial
Aleix Espargaró acaba d'obtenir un petit reconeixement al seu valor com a pilot després d'uns quants disgustos i debutarà a Moto GP pilotant la Ducati GP9 Desmosedici de l'equip Pramac que havia conduït Mika Kallio abans del seu pas a l'equip oficial com a substitut temporal de Casey Stoner. El contracte és, de moment, per dues curses, les d'Indianapolis (30 d'agost) i Misano (6 de setembre), perquè, en principi, Kallio hauria de tornar a Pramac a Estoril el 4 d'octubre, quan es calcula que Stoner podria reaparèixer. Però de moment l'estranya malaltia de l'australià continua sent això, estranya.
Inicialment, Pramac va fer córrer l'italià Michel Fabrizio, però a Brno només va durar sis voltes i tornarà a l'equip de Superbikes. Dilluns passat va fer pujar Mattia Pasini a la GP9 en els entrenaments oficials a Brno, però, tot i els prometedors temps de l'italià, continuarà aquest any a 250 cc i serà Espargaró qui tindrà la gran oportunitat d'intentar brillar amb una moto que només corre de veritat amb Stoner.
Al 2008 Espargaró va brillar amb una Aprilia poc competitiva (12è en el mundial), però la desaparició de l'equip i tot l'enrenou amb Dani Amatriain el van deixar sense moto. S'ha dedicat a evolucionar en el campionat estatal (CEV) un prototip de Moto2 (600 cc més pròxims a la sèrie) dels que substituiran les motos de 250cc en el mundial fins que va rebre una trucada de l'equip Balatonring Aprilia per rellevar dues curses l'hongarès Balasz Nemeth, que no havia ni puntuat. Resultat: un quart lloc a Assen, lluitant pel podi –el seu millor resultat de sempre en el quart de litre– i un setè a Sachsenring. Després, Nemeth només ha sumat dos punts.
«Estic molt content, perquè aquesta temporada està sent dura per a mi. Tindré una oportunitat òptima de reprendre el contacte amb el mundial. Físicament estic preparat, com s'ha vist en les dues curses que he fet, però trobar-se de manera imprevista a dalt d'una Moto GP és un somni», explica Espargaró, que serà el pilot més jove de Moto GP, amb 20 anys acabats de fer.
Barberà, confirmat.