Apujant el llistó
Sempre sota la màxima de Kymco de crear productes bons i de preu contingut, el nou Super Dink 125 se situa en el punt més alt de qualitat i disseny dins el segment dels maxiescúters de 125 cc
Els més de quaranta anys d'experiència que acredita Kymco en la creació de tota mena de motos han fet que els estàndards de fabricació d'aquesta firma taiwanesa hagin arribat els últims anys a un nivell excepcional. Més encara després d'haver sabut trobar l'equilibri perfecte entre uns dissenys més aviat europeus i modernistes, sense que això els hagi dut a renunciar a una relació més que òptima entre qualitat i preu. Ja des del maxiescúter Xciting de 500 cc –el seu vehicle de més representació– fins a aquest nou model de la reconeguda família Dink, l'evolució ha estat d'allò més fructífera per a la marca, que disposa d'una gamma d'allò més versàtil i ben representativa al mercat estatal.
Però per seguir guanyant prestigi sempre cal anar a més. I fruit d'aquest principi arriba el nou Super Dink 125, un producte tecnològicament encara més avançat i competitiu dins el seu segment. I alhora un just homenatge a dos models força coneguts, el Dink i el Gran Dink, dos escúters que a nivell de vendes han representat un positiu exercici per a la marca.
Però a banda del que és estrictament comercial, aquesta gran aposta de Kymco és un producte totalment nou. En donen fe les cotes força més grans respecte dels anteriors Dink, així com l'agressivitat de les seves línies i l'equipament de sèrie, més pròxim als d'escúters de cilindrades superiors. A més, aquesta decidida preferència pel dinamisme dóna com a resultat que l'apreciació visual hagi millorat amb escreix. I és que tots els components de plàstic, els materials del seient o el tacte de les manetes de fre –ajustables– manifesten una qualitat superior.
Un escúter de gran categoria i pedigrí
Amb la seva sorprenent i atractiva imatge i un preu atractiu, ben segur que el nou Kymco Super Dink 125 serà un referent en el seu segment i agradarà a un ampli ventall de públic. Però no totes les novetats estan concentrades en la dinàmica carrosseria. També presenta un xassís innovador, amb dos bressols paral·lels desdoblats, que possibiliten un impressionant espai de càrrega (per a dos cascos integrals i alguna cosa més).
Aquesta arquitectura del xassís també es complementa amb altres apartats, per exemple el dipòsit de gasolina situat sota els peus del conductor, que incrementen la notable estabilitat que ofereix i, de retruc, aporten més maniobrabilitat en circulació urbana. Altres aspectes destacats de la part cicle són els frens, amb discos sobredimensionats i de disseny més agressiu, i les rodes de 14 i 13 polzades (davantera i posterior, respectivament).
Quan al propulsor monocilíndric, també és de nova fornada i dotat d'una injecció electrònica d'última generació que li dóna una suavitat magnífica i un consum força contingut. El pistó és més lleuger i la compressió ha augmentat; la culata ha estat revisada, l'embragatge gaudeix d'una robustesa superior i el variador es desplaça ara per rodaments d'agulles en lloc de fer-ho amb les clàssiques guies.
Nova gestió
La gestió electrònica del motor ha guanyat precisió gràcies a la nova unitat ECU de 32 ports (en lloc dels 22 de l'anterior) que processa moltes més dades. D'aquesta manera es millora l'alimentació i també es redueixen els gasos contaminants.
Bona protecció
Tot i el disseny punxegut i transgressor de la part davantera, el conductor d'aquest escúter queda molt ben protegit de les inclemències meteorològiques gràcies a la pantalla de grans dimensions, acoblada de manera flotant sobre la rígida superfície frontal.
Tendència actual
En el Super Dink 125, Kymco segueix la mateixa tendència ja vista en un bon nombre d'escúters, que estan dotats d'uns grups òptics davanters inspirats en els automòbils. Un recurs amb què guanyen caràcter. Disposa de tecnologia conjunta de leds i llums halògens.