La inversió per remodelar l'aeroport de Girona arriba als 87 milions després de tres anys
Des de l'aprovació del pla director, l'agost del 2006, les obres s'han fet a un ritme frenètic
Des del 2006 que l'aeroport conviu amb les obres. Fins ara s'han fet una quinzena d'actuacions, com ara els dos aparcaments de diverses plantes que han costat 10,6 milions i han servit per multiplicar les places disponibles, i alhora fer-les de pagament. La nova estació d'autobusos –on tan sols falta posar en servei les casetes de venda de bitllets–, el Punt d'Inspecció Fronterera (PIF), la remodelació de la façana de la terminal i l'increment de dues portes d'embarcament i de mostradors a la terminal són altres projectes ja acabats, juntament amb aspectes més tècnics, com ara la reparació de la superfície de la pista, la nova central elèctrica i els serveis per a bombers.
Les obres que es fan actualment són precisament les més cares: la remodelació completa de la terminal –10 milions–, el nou aparcament i l'edifici del bloc tècnic –36 milions entre els dos–, la implantació de nous sistemes de navegació aèria –14 milions– i l'ampliació de la plataforma allà on hi havia l'antiga terminal –2,5 milions–. Més endavant, entre aquest any i el 2011, la plataforma s'augmentarà encara més per poder-hi posar més avions i fer nous hangars, i ja està en licitació la construcció d'un edifici multifuncional, al costat del PIF, per a les empreses d'assistència i manteniment dels avions, que costarà 4 milions. Tot plegat està previst en el pla director, que preveu desdoblar l'aeroport, i per això seran necessàries més expropiacions de terrenys per continuar creixent.