Infraestructures

Caldes, pendent de l'inici de les obres del giratori

Durant entre tres i quatre mesos es desviarà el trànsit de l'N-II en una via lateral

El traçat de tot el tram Caldes-Sils ja es veu i n'hi ha força d'asfaltat

Les obres del tram entre Caldes-Sils estan a punt d'arribar al moment culminant: la construcció del gran giratori elevat que servirà d'enllaç entre la nova A-2 i la carretera de Caldes. Fins ara els treballs s'han centrat en preparar el traçat de tot el tram, que ja és totalment visible i bona part ja està asfaltat, però “la feina més grossa del projecte encara no ha començat”, com diu l'alcalde de Caldes, Salvador Balliu. Explica que l'envergadura de l'obra impedeix que es pugui treballar mentre passin cotxes per sota i, per tant, caldrà desviar el trànsit durant entre 3 i 4 mesos a una via lateral, de la qual s'estan accelerant els treballs i ja està gairebé llesta. A més, durant aquest temps, per accedir a Caldes s'haurà de sortir pel giratori de l'aeroport i agafar l'antiga N-II que passa per Franciac. “Hi haurà molèsties, i moltes. I gent directament afectada, com el propietari de la gasolinera, ja que els vehicles de l'N-II no podran accedir-hi”, apunta. Balliu assenyala que les obres podrien començar aviat, ja que justament aquest dijous ja van arribar les bigues per muntar l'estructura per poder fer el giratori.

Possible endarreriment

L'alcalde de Caldes assegura que les obres van en retard respecte a la previsió inicial que li van passar. De fet, quan es van reprendre les obres, ara fa just un any, es va parlar d'un termini de 15 mesos i que l'obra estaria acabada al gener, però la ministra Ana Pastor ja va parlar a l'agost de “primer semestre del 2014”, suggerint un possible retard. “Calculo que es posarà en marxa abans de l'estiu”, diu Balliu, tot i que, després dels múltiples endarreriments que hi ha hagut, també deixa clar: “Fins que ho vegi acabat del tot no m'ho acabaré de creure.”

Per la seva banda, l'alcalde de Sils, Martí Noguer, també confia que aquest cop va de veritat. Explica que l'enllaç amb el trencant de Mallorquines és més senzill que el de Caldes i que el pont ja fa un mes que està fet i les dues rotondes, marcades i semiasfaltades. “Al Caldes-Sils ja hi veig al final. Després haurem de preguntar pel Sils-Maçanet”, diu.

La licitació del Sils-Maçanet i les obres fins a Tordera

“Els maldecaps que hem tingut fins ara, ara els tindran a Sils”, declara descontent l'alcalde de Caldes, referent al fet que les obres es facin a trams i l'autovia ara acabarà a Sils fins que es faci el tram Sils-Maçanet. Pastor va comprometre's a l'agost a posar-lo a licitació aquest any, però la diputada del PP Concepció Veray ho situa a principis del 2014 perquè les obres puguin començar cap al 2015, quan assegura s'hi destinarà una partida en els pressupostos. “La idea és que no hi hagi un gran salt de temps entre la construcció d'un tram i l'altre”, afirma Veray, que també confirma que l'any que ve començaran les obres de millora del tram Maçanet-Tordera, que Foment ha decidit no desdoblar. Des de la Generalitat mantenen la importància d'aquest tram –per la seva connectivitat amb la C-32, l'autopista de la costa– i que quedarà la ”sensació d'inacabat” sinó es desdobla. Foment ha plantejat un possible traspàs a la Generalitat, però des del govern català s'admet que aquesta negociació està “a les beceroles”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.