Infraestructures

Acaba el juliol sense tenir adjudicades les obres de l'N-II

La ministra Pastor es va comprometre a fer-ho aquest mes en els trams Sils-Maçanet i Orriols-Vilademuls, i en els enllaços de Pontós, Garrigàs i Tordera, però el BOE no n'ha publicat res

Ha aca­bat el mes de juliol i el Boletín Ofi­cial del Estado (BOE) no ha publi­cat l'adju­di­cació de les obres dels qua­tre pro­jec­tes de l'N-II –el des­do­bla­ment en auto­via del tram Sils-Maçanet, el des­do­bla­ment en dupli­cació de calçada del tram Orri­ols-Vila­de­muls, les millo­res dels enllaços de Pontós i Gar­rigàs, i les dels enllaços de Tor­dera– que el Minis­teri de Foment s'ha com­promès a tenir en marxa abans d'aca­bar l'any i que la minis­tra Ana Pas­tor va anun­ciar fa set­ma­nes que s'adju­di­ca­rien al llarg del juliol. De fet, aquests pro­jec­tes –que en alguns casos són de trams empan­ta­ne­gats des de fa anys– ja van sor­tir a lici­tació amb un xic de retard també res­pecte al que s'havia anun­ciat: Pas­tor havia dit que ho farien abans d'aca­bar el 2013 i final­ment es van publi­car al BOE el 10 de gener. Fa falta veure si ara, com lla­vors, el retard és només de pocs dies.

La minis­tra Pas­tor ha promès en les diver­ses visi­tes que ha fet a les comar­ques giro­ni­nes en els últims mesos acce­le­rar les obres de l'N-II. D'una banda, es va com­pro­me­tre que els qua­tre pro­jec­tes més avançats, que es van posar a lici­tació al gener, s'adju­di­ca­rien al juliol i que, abans de finals d'any, hau­rien començat les obres. De l'altra, pel que fa als trams de més al nord –des de Vila­de­muls fins a la Jon­quera–, va anun­ciar que té la intenció de posar-los a lici­tació tots junts –l'any pas­sat havia dit que es trau­rien a con­curs el 2014, ara ja no hi posa data– i que les obres de tots començaran aquesta legis­la­tura, que ha d'aca­bar com a màxim el novem­bre del 2015. Va adme­tre que encara està bus­cant finançament –vol fer-ho amb col·labo­ració publi­co­pri­vada– pels trams del nord, en què es farà un des­do­bla­ment de baix cost: no serà auto­via, sinó dupli­cació de calçada.

Els pro­jec­tes en qüestió

Els qua­tre pro­jec­tes que s'havien d'adju­di­car al juliol tenen un pres­su­post glo­bal de 65 mili­ons.

L'obra amb més pres­su­post és la con­versió de l'N-II en A-2 entre Sils i Maçanet (31,41 mili­ons), un tram en què les obres estan enca­lla­des des de l'octu­bre del 2008. El pro­jecte actual només inclou 2,7 km i s'acaba a l'enllaç amb Vidre­res (C-35), ja que Foment no vol con­ti­nuar des­do­blant més cap al sud. La intenció del minis­teri és començar en aquest tram quan s'aca­bin les obres en el con­tigu Cal­des-Sils, on es tre­ba­lla des de l'octu­bre del 2012.

L'altra obra des­ta­cada és la dupli­cació de calçada del tram Orri­ols-Vila­de­muls –ano­me­nat ofi­ci­al­ment Orri­ols-Medinyà pel traçat ini­cial ara modi­fi­cat–, amb un pres­su­post de 16,86 mili­ons i 3,3 km, i que està empan­ta­ne­gat des del 2010.

Pel que fa a les millo­res dels enllaços, els de Pontós i Gar­rigàs tin­dran un pres­su­post de 9,76 mili­ons i els de Tor­dera, de 7,03.

LA DATA

01.07.14
és el dia
que la ministra va anunciar que l'adjudicació de quatre projectes de l'N-II es faria aquest mes de juliol.

LA XIFRA

65
milions
és el pressupost conjunt dels quatre projectes. El cost més alt correspon al de Sils-Maçanet (31,4 milions).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.