Serveis

segrià

Lleida retalla serveis de bus els dissabtes per estalviar

Afecta quatre línies del servei urbà i trajectes de l'Horta, per baixa ocupació

La Paeria estudia altres canvis i no descarta reduir més freqüències

L'Ajuntament assumeix ara el 57% del cost

L'Ajuntament de Lleida ha reduït les freqüències de quatre línies del servei d'autobusos urbans, i en aquests casos deixaran de circular en dissabtes. La mesura s'afegeix a uns busos que ja no circulaven en dies festius i, per tant, se suprimeix el servei durant els caps de setmana.

La decisió forma part d'una reordenació del servei i que pretén reduir els costos. Sobretot, en aquelles línies que tenen una ocupació més baixa. En el mateix cas es troben algunes línies que donen serveis a les partides de l'Horta i que els veïns utilitzen poc. Per tant, la Paeria no descarta recórrer al servei a demanda en lloc d'unes freqüències fixes.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, va explicar ahir que s'han d'equilibrar els costos i que les línies de menys utilització suposen un major esforç econòmic del municipi.

Actualment, l'usuari paga el 43 per cent del preu del bitllet i, la resta, és subvencionat. El cost del servei anual, per tant, se situa al voltant d'uns 5 milions d'euros, dels quals la Paeria n'ha d'aportar prop de 3. Dins el pla d'austeritat i estalvi aprovat per l'Ajuntament, enguany hi ha la previsió de negociar amb les concessionàries una rebaixa de costos i, en el cas de Moventis, empresa que gestiona Autobusos de Lleida, la previsió és de retallar l'ajut municipal en uns 150.000 euros anuals.

La reducció de serveis ja ha aixecat crítiques de l'oposició. CiU ha denunciat que, mentre Ros vol liderar protestes per la supressió de serveis del tren de la Pobla, fa el mateix a les línies del bus urbà, segons la regidora Bea Obis. El PP ha anunciat preguntes en comissió perquè temen la supressió de més serveis i freqüències a Autobusos de Lleida.

LA XIFRA

5
milions és el cost anual d'explotació,
una quantitat de la qual la Paeria acaba subvencionant tres milions.

Més carrils exclusius per guanyar temps

La Paeria va posar en servei ahir 420 metres lineals més de carril bus i taxi a les avingudes de Madrid i Catalunya, al centre de la ciutat. Amb aquesta ampliació hi haurà 1,5 quilòmetres de carril exclusiu per al transport públic. L'alcalde, Àngel Ros, va explicar que l'objectiu és que els autobusos de fins a 12 línies guanyin velocitat i beneficiïn els usuaris en temps d'espera i trajecte. A la mesura s'hi afegeixen més semàfors que prioritzen el pas dels busos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.