turisme
El Patronat de Turisme vol recuperar els visitants dels països de l'est
El director, Ramon Ramos, assegura que la demarcació ha perdut poder d'atracció en els darrers quatre anys en benefici de la Costa Daurada
El Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu de Girona s'ha marcat l'objectiu de recuperar el nombre de visitants procedents de Rússia, un turisme que s'estava perdent perquè “durant els darrers quatre anys no s'ha fet res”. Segons el director del patronat, Ramon Ramos, els visitants dels països de l'est, un dels mercats turístics emergents a Catalunya, estan marxant a la Costa Daurada, que està desbancant la Costa Brava com a destinació predilecta per a aquest públic.
El 2011 Catalunya va rebre uns 650.000 visitants russos i dels països veïns. Les previsions són que per aquest any, a causa de l'entrada en vigor del visat múltiple que facilita els tràmits burocràtics i també per l'augment de vols entre Catalunya i Rússia, el nombre s'elevi al milió de turistes, dels quals el patronat espera atraure'n la meitat. Ramos considera que s'ha de canviar la tendència perquè “la Costa Brava és millor” i pot atraure turistes de més alt nivell adquisitiu interessats especialment en la gastronomia i la cultura. “Volem tornar a la tendència del 70%-30% d'anys enrere” va explicar Ramos.
Per aconseguir-ho, durant el 2012 el patronat ha organitzat diverses accions adreçades a aquests mercats. Per una banda, els mesos d'abril i maig se celebren a Lloret de Mar i Platja d'Aro les trobades anuals de dos dels operadors turístics més importants que treballen amb els països de l'est. A més, uns 250 operadors de Coral Travel seran a Lloret del 3 al 5 de maig i també per aquestes dates s'ha organitzat la de l'operador que treballa amb un públic més d'elit, Tez Tour, que portarà unes 50 persones a Platja d'Aro. L'objectiu és que els operadors coneguin de primera mà la destinació “i la puguin vendre millor”.
D'altra banda, el patronat serà l'encarregat de fer el sopar oficial de la fira turística MITT de Moscou, on donarà a conèixer la destinació. Una acció similar es farà a Kíev.
Amb un pressupost de 4,5 milions d'euros, dels quals 4 milions provenen de la Diputació de Girona, el patronat té previst fer un total de 29 fires arreu de l'Estat i també a altres indrets com ara Praga, Belgrad, Londres, París i Poznan. La majoria de les fires es fan a la ciutat amb les quals hi ha connexions aèries amb Girona.
Una trentena d'ambaixadors famosos
El pla d'accions i operacions per aquest any també confia a aconseguir acords amb una trentena del que anomenen ambaixadors –personalitats de renom que o bé són de les comarques de Girona o bé hi tenen alguna empresa o segona residència–, perquè aprofitant el seu prestigi internacional promocionin la destinació.
El nou web del patronat, que ha tingut prop d'1,4 milions de visitants el 2011, i l'organització de nous blogtrips, són altres accions.