Acaba el curs amb nota
‘Divendres' tanca temporada millorant els índexs d'audiència, un creixement que s'ha reflectit en les xarxes socials
Se'l valora amb un 7,5 sobre 10 i els enquestats el consideren un programa molt entretingut
Les primeres setmanes de juliol són les dels comiats televisius fins al setembre. Avui toca el torn al magazín de tarda de TV3, Divendres, que tanca la tercera temporada amb un 12,1% de quota mitjana de pantalla, cosa que representa un creixement d'un 1,2% en relació amb el curs passat i un 2,6% respecte a la primera temporada d'emissió.
El director de Divendres, Xavier Cassadó, va ressaltar la proximitat com el valor que diferencia el programa –una producció d'El Terrat per a la cadena catalana– respecte a l'oferta de la competència: “De cara a l'any vinent hem d'explorar aquesta via per fidelitzar els espectadors que tenim i per guanyar-ne de nous.” En aquest sentit, per Cassadó, el programa “no ha tocat sostre” quant a audiència. “Molts dies, sobretot a partir del gener, hem estat el magazín líder de la tarda. Això ens fa pensar que tenim recorregut l'any vinent”, comenta el director de Divendres, que conclou: “Tenim els mecanismes per millorar les xifres.”
Xavier Cassadó destaca com a seccions “consolidades” del magazín la col·laboració de l'economista Xavier Sala-Martín i la tertúlia dels divendres de La Riera, així com la secció de nutrició de la doctora Montse Folch i la de llengua de Màrius Serra. També funciona, per Cassadó, la tertúlia d'actualitat dels dilluns, una estructura que pensen potenciar de cara a la quarta temporada, que començarà el 3 de setembre. “Volem que el programa sigui un allargament de l'hora de la sobretaula que podem fer a casa.” Precisament aquesta “mirada de com està el dia” en el context polític i econòmic actual és un dels factors que han contribuït al creixement de l'audiència: “Ho percebem a través dels missatges de text i dels comentaris a les xarxes socials. La gent vol que li ho expliquin bé, vol parlar de les coses assossegadament i també poder expressar-se”, explica el director de Divendres, que conclou: “El programa juga amb el valor d'escoltar i sentir-se escoltat i representat.”
Divendres té una puntuació d'un 7,5 sobre 10 en les enquestes qualitatives que TV3 realitza en el panel intern GFK i se'l considera un programa molt entretingut.