Joves de la UdG ensenyen matemàtiques a mestres
Prop de 500 mestres de centres d'educació infantil i primària de les comarques gironines han assistit, en les últimes setmanes, a unes sessions que s'han dut a terme en diversos centres de recursos pedagògics (CRP), en què estudiants de quart de magisteri han presentat el treball que han fet dins de l'assignatura de didàctica de les matemàtiques. Es tracta d'una experiència d'innovació educativa en la millora de l'aprenentatge matemàtic que impulsa el professor Josep Callís, doctor en didàctica de les matemàtiques de la UdG. “Es treballa des d'un enfocament d'aprenentatge actiu, en què l'alumnat descobreix els continguts des de situacions problemàtiques lligades a la realitat”, ha explicat Callís. El projecte pretén potenciar el contacte professional entre els estudiants i els mestres en exercici i interrelacionar la formació a la facultat amb la realitat escolar, donar a conèixer entre els ensenyants les línies d'innovació didàctica que es porten a terme en la formació de mestres i potenciar la valoració dels estudiants de magisteri entre els docents en actiu. Callís assegura que les valoracions que han fet els mestres que han assistit als actes de presentació als diferents CRP han estat molt positives. “En algunes escoles ja s'apliquen algunes receptes. Però l'objectiu és generar inquietud i ganes de canvi”, manté Callís.