Societat

educació

Els inspectors reclamen un paper més actiu a les aules

Consideren que la informació que recullen com a inspectors d'educació és clau en la lluita contra el fracàs escolar

El col·lectiu demana “més eines i més temps” per estendre les bones pràctiques

Les notes de tots els alumnes escolaritzats en la xarxa pública, els resultats de les proves diagnòstiques, a més d'altres indicadors d'estudiants, centres i docents. Les dades estan a disposició dels inspectors d'Educació, que demanen a Ensenyament un paper més actiu en la lluita contra el fracàs escolar. “La inspecció ha de fer alguna cosa més que la mitjana de tots aquests números”, diu la presidenta de l'Associació d'Inspectors d'Educació de Catalunya (AIEC), Neus Ollé.

Les nombroses dades que recull la inspecció es completen amb el coneixement personal dels centres. Tot plegat permetria fer una anàlisi “al detall” de la situació del sistema educatiu. “Escoles i instituts amb la mateixa composició social obtenen resultats diferents i s'ha de detectar quins factors contribueixen a millorar el rendiment escolar per estendre'ls”, subratlla Ollé.

“Necessitem més eines i més temps per generalitzar les millors metodologies”, hi afegeix la presidenta de l'AIEC. En aquest sentit, explica que es podria alliberar els inspectors de feines mecàniques o d'avaluacions innecessàries. Pel que fa als instruments, l'AIEC reclama que es pugui disposar de bases de dades organitzades i globals de cada centre i zona d'inspecció.

A les portes de l'aprovació del nou pla de treball de la inspecció –se n'estrena un cada legislatura–, l'AIEC espera que el departament reculli la petició d'aportar “valor afegit” a la tasca d'inspector.

De moment, la voluntat hi és. En el marc del congrés de l'AIEC, celebrat a principis d'abril, el secretari de Polítiques Educatives, Lluís Font, es va comprometre a estudiar les peticions dels inspectors.

LA XIFRA

250
inspectors d'educació
treballen en el sistema públic català, dels quals 210 són membres de l'AIEC.

Assessorar els directors en les noves funcions

Inspectors i directors ja treballen plegats en les planificacions anuals de curs. Una col·laboració que des de l'AIEC consideren que hauria de fer un pas més enllà amb l'aplicació dels nous decrets d'autonomia i de direcció de centres. En aquest sentit, reclamen un paper més rellevant en la supervisió i l'assessorament dels equips directius perquè, entre altres coses, tinguin un lideratge fort o dissenyin una línia pedagògica per millorar resultats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.