Política

tarragonès

El jutge anul·la el pas a no adscrit d'un regidor de CiU el mandat passat a Salou

L'alcalde el va desvincular de la sigla del partit per no haver donat suport a una moció de censura el 2009

El govern prepara un recurs i al·lega que és un tema tècnic

El jutjat del contenciós administratiu número 1 de Tarragona ha declarat nul·les dues decisions de l'Ajuntament de Salou en la segona meitat del mandat passat que, al parer del tribunal, van perjudicar els drets dels dos regidors de CiU que no van donar suport a la moció de censura de l'abril del 2009: Salvador Pellicé i Martina Fourier. En concret, el jutge declara nuls tant el pas, decretat per l'alcaldia, de Pellicé a no adscrit, com l'assignació limitada a comissions informatives que es va fer a tots dos edils.

La polèmica prové de la trencadissa del grup municipal de CiU el mandat passat vinculada amb la moció de censura que va donar l'alcaldia a Pere Granados, aleshores amb les sigles de FUPS (actualment és alcalde sota el paraigua de CiU). Tan sols el número dos de CiU el mandat passat, Marc Montagut, va donar suport a la moció de censura seguint les directrius dels dirigents nacionals de Convergència. Pellicé i Fourier, per la seva banda, la van rebutjar i van mantenir el seu suport al pacte inicial de la federació nacionalista amb el PSC i els independents RDS.

Com a conseqüència, dins del grup municipal de CiU convivien un regidor al govern i dos a l'oposició. Per tal de posar fi a aquesta situació anòmala, el nou alcalde va optar per modificar el grup municipal de CiU i va passar Pellicé a no adscrit, mentre que tant a ell com a Fourier tan sols se'ls va oferir representació en dues comissions informatives, a les quals mai no van assistir com a mesura de protesta.

Ara el jutge subratlla que l'alcalde no tenia competències per decidir el pas a no adscrit de Pellicé, que, a més, es va presentar com a independent i tenia també el suport de la direcció d'Unió. Les sentències també destaquen que s'ha produït “una clara vulneració i restricció” dels drets dels dos regidors afectats. Així mateix, condemnen l'Ajuntament a assumir les costes dels dos processos judicials.

Disculpes

Tant Pellicé com Fourier, que en aquest mandat són regidors d'Unió Municipal de Catalunya, van reclamar ahir una “reparació dels danys morals” amb una “disculpa pública” de l'alcalde. També reivindiquen que l'Ajuntament anul·li formalment les decisions contra les quals s'ha recorregut.

L'alcalde, Pere Granados, va respondre que els serveis jurídics de l'Ajuntament estan treballant en la presentació d'un recurs contra aquestes dues sentències, i va defensar que la decisió judicial no posa en dubte la gestió que va fer del cas. “És un tema de competències, i es va actuar segons l'assessorament tècnic”, va dir.

LA FRASE

La sentència arriba tard, però si encara fóssim en el mandat passat demanaríem la dimissió de l'alcalde
Salvador Pellicé
Regidor d'Unió a l'Ajuntament de Salou

Moció per tenir més ingressos de Port Aventura

El ple de l'Ajuntament de Salou va aprovar ahir el primer pas formal per aconseguir unes noves condicions de repartiment dels ingressos fiscals que produeix el parc temàtic Port Aventura. Actualment, els impostos que paga el complex d'oci es reparteixen en dues parts iguals entre Salou i Vila-seca, tal com es va acordar poc després de la segregació de Salou el 1989. La majoria dels regidors amb representació al consistori municipal, però, van donar suport ahir a una moció en què es reclama que es tingui en compte el factor territorial a l'hora de pactar els nous estatuts del Consorci Recreatiu Turístic (CRT), que s'ha de renovar la primavera vinent. “No formarem part de cap consorci en què Salou no se senti totalment còmode”, va destacar l'alcalde, Pere Granados. El text va ser aprovat amb el suport de tots els grups, excepte els dos regidors d'Unió, que es van abstenir.

En xifres generals, el 57% dels terrenys de Port Aventura es troben dins del terme de Salou. La proporció a favor dels salouencs creix, a més, en el cas dels terrenys ocupats per construccions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.