Política

política

El ple de Blanes aprova la remodelació de les línies d'autobús per estalviar

Se suprimeix la línia 2, la 4 s'integra en les rutes interurbanes i es redueixen horaris a la 5 i 8

Rep els vots de PSC i CiU i les abstencions d'ICV-EUiA i PP

L'Ajun­ta­ment de Bla­nes va apro­var ahir en un ple extra­or­di­nari el nou model de trans­port urbà. Tal com va avançar la set­mana pas­sada aquest diari, l'acord amb l'empresa con­ces­sionària –Auto­cars Pujol– sig­ni­fica una reor­de­nació d'algu­nes rutes, la supressió d'una línia i la reducció d'hora­ris d'altres. “Havíem de bus­car l'equi­li­bri entre un ser­vei ade­quat i tre­ba­llar per reduir el dèficit d'aquest ser­vei”, va expli­car Josep Marigó, alcalde de Bla­nes.

En con­cret, se supri­meix la línia 2 (Ca la Guidó-cen­tre-zona indus­trial-Ca la Guidó). Els seus usu­a­ris podran uti­lit­zar la línia 9 amb recor­re­gut simi­lar. De la línia 4 (estació tren-cen­tre-estació tren), el ser­vei que­darà inte­grat dins les línies 1 i 6, que són interur­ba­nes i que inte­gra­ran les para­des de la 4. Pel que fa a les línies 5 i 8, man­te­nen el seu tra­jecte habi­tual, però se'n redu­eix l'horari: “A deter­mi­na­des hores al dia no hi haurà autobús, perquè estadísti­ca­ment se sap que gai­rebé no hi ha usu­a­ris”, va apun­tar Marigó.

El govern local (PSC) va rebre el suport de CiU, perquè segons va dir el seu regi­dor Xavi Lozano: “És un punt impor­tant perquè el poble pugui tenir un estalvi i el ser­vei gai­rebé no es toca.” El PP es va abs­te­nir perquè és una “pro­posta cohe­rent, però que arriba tard”, segons Sal­va­dor Tor­dera, por­ta­veu del PP, que va retreure a l'equip de govern haver anun­ciat la supressió de les línies i després haver-se fet enrere: “Teníem la població de Bla­nes deso­ri­en­tada i espan­tada, com amb les esco­les bres­sol; aquesta manera d'actuar porta desil·lusió i desànim.” ICV-EUiA també es va abs­te­nir. “Dema­nem que es faci un petit esforç per infor­mar bé dels can­vis”, va dir Víctor Catalán, regi­dor eco­so­ci­a­lista.

L'acord també, tal com va avançar aquest diari, pre­veu que l'empresa con­ces­sionària assu­mirà tant els auto­bu­sos que dei­xa­ran de cir­cu­lar com els tre­ba­lla­dors que dei­xa­ran de pres­tar ser­vei.

L'alcalde cita CiU per parlar del pressupost

El ple d'ahir va servir perquè l'alcalde, Josep Marigó, i Josep Trias, portaveu de CiU, es retrobessin després que la federació nacionalista llancés un ultimàtum d'un mes al govern perquè portés a votació el pressupost municipal per a aquest any. Marigó no va voler valorar les declaracions de Trias ni avançar si portarà a votació el pressupost abans d'un mes com els exigeix CiU. Els dos polítics es van saludar abans i després del ple i l'alcalde va convocar els nacionalistes a trobar-se per posar fil a l'agulla a la negociació. Segons va avançar dimarts Trias a aquest diari, si en un mes no s'han portat a votació els pressupostos “passarem a fer oposició responsable”, en referència irònica que no facilitarien cap aprovació al govern del PSC en minoria.

El pressupost estarà molt condicionat pel pla d'ajust, que ahir va fer un pas més amb la votació de l'operació d'endeutament. Finalment ha estat de 13'76 milions, una mica menys de l'anunciat inicialment, perquè “hi ha factures que ja s'han fet efectives i alguns proveïdors, molt pocs, no s'han acollit a aquest pagament”, va anunciar l'alcalde. Marigó va qualificar el pla com una “operació molt dura, però sort que l'hem aprovat”. CiU i PP hi van votar a favor. “A algunes poblacions no els han aprovat el pla d'ajust i s'estiren els cabells”, va assegurar Pilar Planella (CiU). ICV-EUiA hi va votar en contra, perquè és una “hipoteca per als propers anys”, segons Víctor Catalán.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.