La Mesa de Turisme de Lloret també rebutja el pla d'usos
Els empresaris del sector el rebutgen perquè el consideren intervencionista i aposten per un pla que en tot cas incentivi
L'equip de govern queda sol defensant el pla, i no veu factible que s'acabi tirant endavant
L'equip de govern de Lloret de Mar (CiU i ERC) no té cap suport de moment per al pla d'usos comercials que ha elaborat. Després de la negativa d'alguns grups de l'oposició i de l'associació de comerciants, ara és la Mesa Empresarial de Turisme qui també hi dóna el seu no rotund.
La mesa aplega empresaris de tots els sectors turístics del municipi (restauradors, hotelers, propietaris de locals d'oci nocturn, comerciants), que van valorar en la seva última assemblea el pla d'usos proposat per l'Ajuntament, que pretén, entre altres coses, restringir el nombre de locals de perfil baix que hi ha al municipi (licoreries, basars, botigues de tatuatges i similars). Intervencionista, restrictiu i amb poca visió turística van ser alguns dels qualificatius que van donar els empresaris al pla, elaborat per una empresa per encàrrec de l'Ajuntament. Els empresaris creuen que, en tot cas, si es vol treballar per millorar el comerç –que hi estan d'acord– hauria de ser per la via dels incentius, i no pas de la prohibició.
També consideren prioritari fer inversions per incrementar l'atractiu turístic de Lloret abans d'abordar un pla d'usos. “Si no es creen les infraestructures que calen, mentrestant ho pots fer anar tot en orris”, opina un membre de la mesa. “En l'objectiu estem d'acord, cal millorar, però no estem d'acord amb l'estratègia”, afirma el president de la mesa, Climent Guitart. La mesa està treballant en un conveni per presentar a l'Ajuntament i la direcció general de Turisme per posar en marxa plans de millora. “Esperem que en les properes setmanes el podrem signar”, diu Guitart. El conveni està relacionat amb els compromisos adquirits en les jornades organitzades per la mesa el mes de juliol passat.
Un altre tema que separa l'Ajuntament i els empresaris és com es gestiona la taxa turística. Els empresaris volen que el que es recapta amb la taxa a Lloret es destini a promoció turística, sense que això faci disminuir els diners que aporta l'Ajuntament. En el pressupost del 2013, però, es va reduir l'aportació municipal. “Nosaltres creiem que els diners que ja hi havia per a promoció turística s'haurien d'afegir al que es recapta amb la taxa; aquesta és una preocupació molt gran que tenim”, assegura el màxim responsable de la mesa. “És fonamental que els diners s'inverteixin a generar atractius, cal un pla de màrqueting més complet. Si no, en temporada mitjana i temporada baixa no vindrà ningú i la taxa no haurà servit de res”, hi afegeix.
LA FRASE
LA XIFRA
Associació per reivindicar la riera
Una de les zones que tothom en la mesa coincideix que cal repensar i millorar és l'avinguda Just Marlès, que és la principal zona d'oci nocturn i de menjar ràpid. Els empresaris de la zona estan treballant en una associació que pensen presentar en els mesos vinents, i que reivindica l'avinguda “com a eix de l'oci nocturn i diürn”. També buscarà la millora de la qualitat urbanística de la zona i que es tingui “una visió conjunta de l'avinguda i el seu entorn”. “Hi ha d'haver una col·laboració molt estreta amb l'Ajuntament per arribar a consolidar un eix d'atracció turística i una entrada que sigui digna i reconeguda”, explica Josep Martí, empresari de la mesa. També afirma que els empresaris proposaran algun projecte a l'Ajuntament, i que hauria de ambiciós. “Que no es tracti de reasfaltar i posar-hi quatre palmeres”, opina. Per Climent Guitart, la riera pot ser un eix “molt dinàmic” si es repensa. “Si ho restringim, morirà. Es pot apagar o fer-la moderna i atractiva. Els empresaris de la zona demanen que es faci un projecte, que no es tracti de prohibir i prou”, sentencia.