cultura

Crònica

circ

Trapezi, sí!

Els carrers de Reus, amb el permís de la canalla que sortia d'escola ahir a la tarda i necessitava respirar cap de setmana, són per a la fira de circ Trapezi. Fins diumenge, hi ha unes 80 representacions de companyies catalanes i també arreu. Ahir va ser el primer dia fort. La selecció del director Jordi Gaspar sembla que tira per dues corrents de dramatúrgia circense: la que ressona a cinema còmic mut i la que aprofundeix en les emocions, però que també neix de les arrels de les disciplines del circ. El que compta és que aquest any sí que hi ha una aposta decidida pel circ, davant de les inquietuds i la improvisació de l'any passat. Trapezi, sí.

La companyia Sacékripa convida a un espectacle de curta distància. Hi ha un aforament d'unes 40 persones que poden compartir la fortor de vi que van escampant aquests dos personatges, entre acròbates i clowns. Juguen amb una mímica depurada, en què la mirada és la que explica cada acció. Aquesta subtilitat contrasta amb la comèdia de traç gros. Juguen amb la disciplina de llançament de ganivets i l'equilibri amb un matxet. I puntualment amb un mà a mà que sembla temerari.

Pierre Deaux va triomfar. Semblava que no podia sorprendre amb l'exercici clàssic de funàmbul. Però, de sobte, entra un home de mitjana edat, amb l'esquena torta. Resultarà ser un antiheroi funambulista que pateix la caiguda de pantalons en ple trajecte aeri però que aconsegueix salvar la situació. Còmic i de notable dificultat tècnica. Mentrestant, a la plaça Evarist Fàbregas, la companyia Les Dessous de Barbara convidava a un brindis per celebrar el seu cinquè aniversari amb el públic.

En el moment d'enviar aquesta crònica, Escarlata Circus, que havien estat els directors de la fira des del començament i fins fa un parell d'anys, presentava Cabaret petrificat, una peça estrenada a Terrassa i que també ha fet estada al Mercat de les Flors. Un personatge monumental descobreix la seva fina sensibilitat, amb tocs còmics i quilos de tendresa. Moments abans, Andréane Leclerc signava un particular treball de contorsionisme. Amb el cos evocava una mena de distòpia. Trapezi no ha fet més que començar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.