El client no sempre té la raó
Aquesta carta va dirigida al senyor que durant la Setmana Santa es va queixar per la suposada mala atenció rebuda per part d'una treballadora d'un forn cafeteria que hi ha a la plaça de les Teresetes de Mataró. Voldria informar-lo que a l'esmentada treballadora, estimada per la clientela i per les seves companyes per la seva bondat, dolçor i eficàcia, no se li ha renovat el contracte a causa de la seva queixa, i que fou informada d'aquesta decisió sense que en cap moment l'empresa li consultés sobre allò que els testimonis consideraren un simple malentès, exagerat per un home que, era evident, devia tenir molt mal dia, per dir-ho suaument. També és casualitat que això succeís dos o tres dies abans de comunicar-li la fi d'un contracte de sis mesos ple d'irregularitats, per a ella i altres treballadores, com ara l'obligatorietat de signar un full de salari que reflecteix un sou superior al que veritablement cobren i/o una declaració d'hores inferior a les reals. Tot plegat, un caramel per a la Inspecció de Treball... Aquesta treballadora, de 52 anys, ha estat els últims dos mesos patint els dolors que suposa un menisc trencat, i malgrat haver-se empassat molts cops els antiinflamatoris amb les llàgrimes del dolor, mai no va abandonar el seu lloc de treball. Però va cometre un gran error: demanar que se li pagués ja no allò que figurava al full salarial, sinó només allò que l'empresa li havia promès: 50 euros més al mes. La resposta ha estat no renovar-li el contracte amb l'excusa d'una providencial queixa d'un senyor a qui desitjo que algun dia li passi el mateix que ell ha provocat a aquesta bona persona.
Barcelona