opinió
Bloguers de viatges a Lloret
Per què és interessant, per a Lloret de Mar, que s'hi celebri un congrés de bloguers de viatges com TBEX (Travel Bloggers Exchange)? Actualment vivim immersos en un món digital. Els usuaris ens hem convertit en àvids consumidors de tot tipus de continguts digitals al mateix temps que les empreses i organitzacions intenten donar resposta a creadors de continguts per tal d'informar i cridar l'atenció del consumidor. Però actualment no només les empreses i organitzacions creen continguts. En aquest mateix moment milers d'usuaris anònims estan creant i compartint continguts digitals sobre fets quotidians, experiències, imatges de viatges o activitats d'oci. La confiança en les opinions i experiències d'amics, persones anònimes o de prescriptors digitals sovint és superior als missatges que emeten marques i corporacions.
En aquest context, la promoció de les destinacions turístiques evoluciona al mateix ritme que la societat. La importància dels continguts digitals és cabdal per donar resposta a les necessitats d'informar els visitants, però també per seduir els potencials compradors i fidelitzar els visitants que han confiat i visitat la nostra destinació.
Per a Lloret de Mar, que hi hagi un congrés de bloguers i creadors de continguts de viatges com TBEX és una gran oportunitat per diversos motius. En primer lloc, esdevé important com a activitat de generació d'activitat econòmica. En el cas de Lloret, el turisme de reunions i esdeveniments genera importants beneficis directes i induïts sobre el teixit econòmic de la ciutat.
En segon lloc, acollir un congrés sobre creadors de continguts de viatges permet mostrar la destinació i els atractius de la nostra oferta a un grup de persones que tenen la capacitat de generar molts continguts per influenciar a una gran i variada audiència. I és en aquest moment en què es converteix en un acció estratègica de comunicació i promoció turística. Per aquest motiu, en el marc del congrés s'aprofita la logística de l'esdeveniment per, després, organitzar múltiples activitats de descoberta del territori que propiciïn generar aquest continguts.
El volum de continguts generats per centenars de bloguers amateurs i professionals sobre una destinació permet disposar d'un ampli repertori d'articles, apunts, opinions, fotos, vídeos, que tant usuaris com empreses podran utilitzar per a les seves necessitats i, paral·lelament, les destinacions i empreses que en formen part també poden utilitzar els continguts digitals creats pels bloguers que parlen d'ells i la seva zona per tal de compartir-los i fer-los part de la seva estratègia de comunicació i promoció.
En definitiva, un congrés de creadors de continguts digitals és una oportunitat per mostrar en un temps reduït tota l'oferta a un gran nombre de persones amb capacitat d'influir i de comunicar. No s'han d'esperar els resultats a curt termini sinó tot al contrari; a curt termini, hi ha el ressò mediàtic de l'esdeveniment, però els continguts digitals perduren i es van compartint al llarg del temps si són útils i de qualitat, i aporten valor a qui els utilitza.