Un nyap més a la llista de Foment
El projecte del túnel del coll de Lilla, que s'ha d'executar en breu a l'autovia A-27 en construcció entre Tarragona i Montblanc, no permet que hi puguin circular camions amb mercaderies perilloses, segons la darrera actualització de la normativa europea. Ho han denunciat aquesta setmana els agents econòmics del Camp, que amb tota la raó han posat el crit al cel perquè resulta increïble que una infraestructura nova imprescindible per posar fi al dèficit històric de comunicacions entre la costa tarragonina i les terres de Ponent i la vall de l'Ebre –bona part del seu mercat natural– no estigui concebuda perquè la puguin utilitzar dos dels seus més grans clients potencials, les mercaderies del port i del complex petroquímic més gran del sud d'Europa. És cert, com es defensa l'Estat, que les directrius eren més laxes quan es va redactar el projecte, i que tot just es van endurir el 2009. A instàncies de la subdelegació, el ministeri diu que ja estudia com arreglar-ho, però el que és inacceptable és que, segons els denunciants, els seus tècnics donessin per fet d'entrada que no calia adequar el disseny, amb l'excusa del sobrecost que implicarà. Tot plegat, un nyap més a afegir a la col·lecció.
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 16-01-2010, Pàgina 12
- El Punt. Barcelona 16-01-2010, Pàgina 12
- El Punt. Camp de Tarragona 16-01-2010, Pàgina 12
- El Punt. Comarques Gironines 16-01-2010, Pàgina 14
- El Punt. Penedès 16-01-2010, Pàgina 12
- El Punt. Maresme 16-01-2010, Pàgina 12
- El Punt. Vallès Occidental 16-01-2010, Pàgina 12