Full de ruta
Estudiar per a ‘influencer’
Que Madrid és terra d’oportunitats ho sap tothom des que Cristina Cifuentes va obtenir un màster de la Rey Juan Carlos sense anar a classe ni fer un treball i des que Pablo Casado va complir el somni americà d’estudiar a Harvard sense sortir d’Aravaca. A l’espera que Casado expliqui un dia les regates que Aravaca va guanyar a Yale, el Madrid universitari no s’atura i el curs 2018/2019 oferirà una opció més: el primer curs per ser influencer professional, a càrrec de l’Autònoma de Madrid.
L’anglès ho sofistica tot, però el que vol dir influencer és que quan una tal Paula Echevarría presumia del seu matrimoni de felicitat embriagadora amb un tal David Bustamante –poc abans de separar-se– a Instagram, el que ella volia era que tu compressis el biquini que exhibia perquè cobrava per lluir-lo. L’Autònoma de Madrid, que sap que l’anglès ennobleix qualsevol despropòsit, no ho explica així, sinó que titula el curs Intelligence influencers: Fashion & Beauty, El curs serà de 500 hores i arrencarà a l’octubre.
Formar legions d’influencers és una activitat de risc, perquè per cada influencer necessites molts passerellers que comprin el banyador i les ulleres de sol que l’influencer ven a Instagram, però el negoci mou 14 milions d’euros. El que no imaginava l’Autònoma de Madrid és que tindria competència deslleial abans d’iniciar el curs, i per part de la família reial. En el posat estiuenc de Felip VI i Letícia al Palau de l’Almudaina de Palma, la princesa Elionor (12 anys) va lluir un vestit de coll rodó i màniga francesa amb volants de Zara. Quaranta-vuit hores després, el vestit, que costava 22,95 euros, s’havia esgotat a Zara Kids. Potser és avançar-se, però l’Autònoma de Madrid podria dedicar el curs següent al cas d’uns espanyols que paguen una monarquia –i els seus vestits– i que després corren a comprar aquests vestits. El curs es podria titular Síndrome d’Estocolm. El cas espanyol. O millor dit: Stockholm syndrome. The Spanish case.