Opinió

LA GALERIA

Autobús urbà

A Girona, és cert que els autobusos et porten d’un punt a l’altre. Però tard i a rodolons. És excepcional el dia que són puntuals

Seria interessant saber si els responsables del transport públic de Girona el fan servir. Si la resposta és afirmativa, encara seria més interessant saber si creuen que el servei que s’ofereix és de qualitat. I si la resposta torna a ser afirmativa, és que ens enganyen quan diuen que l’utilitzen. Perquè costa de creure que hi hagi persones que estiguin satisfetes amb aquest servei. Bé, segur que entre els milions d’usuaris anuals que diuen que té, n’hi deu haver que ja els va bé. És cert que els autobusos et porten d’un punt a l’altre. Però tard i a rodolons. Posem per exemple la línia 2, que molts usuaris fan servir per anar a l’hospital Josep Trueta. És excepcional el dia que és puntual. O sigui, el dia que passa cada quart d’hora, que és com hauria de ser. Quan arriba i adverteixes el conductor que fa 25 minuts que esperes, es limita a arronsar les espatlles. Si anar tard ja s’ha convertit en la norma i no en l’excepció, com és que els responsables de muntar les rutes no hi posen remei? L’única resposta possible és que no van mai en autobús. Si ho fessin també s’adonarien que anar-hi s’ha convertit en un esport de risc. Sobretot per a la gent gran. Cal estar en molt bona forma per no acabar per terra per culpa de la manera com porten l’autobús els conductors i les conductores. És un miracle sobreviure als cops de volant i a les brusques frenades i arrencades a què ens tenen acostumats. Per no parlar de la manera que tenen de tractar els passatgers quan alguna cosa no els va bé. No es tracta de reclamar que siguin el súmmum de la delicadesa, però sí que el tracte sigui educat i correcte. Per acabar d’arrodonir tot plegat, sembla que l’autobús urbà de Girona és dels més cars del nostre entorn. Tot plegat fa que fer servir el transport públic es converteixi en un acte de fe. I que les crides a utilitzar-lo amb l’argument de la sostenibilitat, es quedin en paper mullat. Ara que farà 30 anys que es va crear l’empresa Transports Municipals del Gironès, potser seria un bon moment per fer balanç i no esperar més per analitzar què falla i què cal millorar. Sembla que l’Ajuntament de Girona, encara que tard, ja ha posat fil a l’agulla i ha començat a estudiar com reordenar tot el transport urbà. Els 3,2 milions de viatges realitzats i 1,4 milions de quilòmetres recorreguts l’any passat són prou motiu per fer-ho.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia