Opinió

LA GALERIA

Girona Bike

Un consistori que obre els braços al turisme del ciclisme esportiu no es pot girar d’esquena a la realitat del ciclisme urbà

Girona s’ha convertit en un destí turístic de primer ordre en el món de la bicicleta. Les agències que organitzen rutes i paquets turístics i les botigues dedicades al món del ciclisme han experimentat un creixement espectacular, de la mateixa manera que han crescut i s’han especialitzat els hotels i residències per a cicloturistes que volen fer estades esportives a l’entorn de Girona. Paral·lelament ja s’han convocat a la ciutat dues edicions del Sea Otter Europe Costa Bava - Girona Bike Show, un esdeveniment únic del món de la bicicleta que aplega més de vuitanta professionals del ciclisme i que va tenir 25.000 visitants el juny passat, un festival que ajuda a consolidar la demarcació gironina com a destí turístic per a ciclistes. En aquest sentit cal felicitar-se per l’èxit d’aquest sector i per la col·laboració de l’Ajuntament gironí en aquest àmbit. Aquest entusiasme per afavorir el sector xoca amb la política que es fa a Girona en relació amb els ciclistes locals, els del dia a dia, els ciutadans usuaris de la bicicleta que la utilitzen per als seus desplaçaments habituals, que es troben la realitat d’una ciutat poc sostenible, pensada bàsicament per a la circulació dels cotxes i amb alts nivells de contaminació. Si bé s’ha de reconèixer que s’ha anat consolidant la xarxa de carrils bici, no s’ha fet prou esforços perquè tinguin una lògica, amb circuits urbans de continuïtat que donin seguretat a ciclistes i vianants. Es troba a faltar un pla ambiciós amb voluntat de consolidar la circulació i presència de la bicicleta a la ciutat. Tot al contrari, en els últims temps l’Ajuntament ha posat en marxa una campanya de denúncies indiscriminades contra els usuaris (no esportistes) de la bicicleta, amb instruccions a la policia local perquè sancionin. Amb el resultat de més de 500 ciclistes multats indiscriminadament, sense aplicar la norma bàsica del sentit comú. Un ciutat que d’una banda obre els braços al turisme ciclista no pot girar l’esquena a la realitat del ciclisme urbà.

És significativa l’absència de representants municipals a la tradicional Pedalada de Reis de diumenge passat, organitzada per l’associació Mou-te en Bici. L’esperança és que en un futur la bicicleta a Girona sigui quelcom més que un atractiu turístic i un mitjà de transport, per convertir-se en un estil de vida d’un model de ciutat més sostenible i habitable.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia