Talls a Rodalies
El dispositiu dissenyat per redistribuir els usuaris afectats pels talls a tres línies –R3, R4 i R7– com a conseqüència de les obres de construcció de l'estació de Rodalies de la Sagrera ha superat els primers dies sense incidents remarcables. És cert que caldrà esperar a dilluns vinent, quan el volum d'usuaris es normalitzi després de la Setmana Santa, però no ho és menys que la sensació generalitzada és que, almenys fins ara, els nivells d'atenció i informació als usuaris són molt més acceptables des que la Generalitat ha assumit la gestió de Rodalies. La nota negativa és que el traspàs no s'ha traduït, per ara, en una dràstica reducció del nombre d'incidències en el trànsit normal dels trens.
Tornant al dispositiu habilitat des de diumenge, només un fet convida a la reflexió. Dilluns passat, primer dia laborable des de l'inici dels talls, el metro va registrar un augment molt significatiu del nombre de passatgers, fins al punt que en alguna estació va haver-hi un 73% més de validacions que en un dia normal. Fóra bo tenir-ho en compte i habilitar els mecanismes necessaris per compensar la situació. Si no, col·lapsarem el metro per no col·lapsar Rodalies.
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 01-04-2010, Pàgina 13
- El Punt. Barcelona 01-04-2010, Pàgina 13
- El Punt. Camp de Tarragona 01-04-2010, Pàgina 13
- El Punt. Comarques Gironines 01-04-2010, Pàgina 14
- El Punt. Penedès 01-04-2010, Pàgina 13
- El Punt. Maresme 01-04-2010, Pàgina 13
- El Punt. Vallès Occidental 01-04-2010, Pàgina 13