Opinió

LA GALERIA

Decathlon i Lidl

Cal valorar la situació estratègica de Catalunya

Benvolguts lectors, quan em poso a escriure aquest article falten poques hores per a la jornada de vaga i aturada de país. De fet, la darrera setmana ha estat molt farcida de notícies, totes de capital importància. Amb tot això resultava fàcil, però alhora arriscat, tractar de qüestions de gran actualitat, però molt canviants en poques hores. Per aquest motiu, m’he decidit comentar un tema econòmic, més intemporal, però molt vinculat a la política i a la logística i la geoestratègia de dues empreses estrangeres, una d’alemanya, Lidl, i una altra de francesa, Decathtlon, que han decidit, no només quedar-se a Catalunya, sinó fer de la capital catalana la seva base logística per a tot el sud d’Europa.

Decathlon i Lidl són dues grans empreses molt conegudes pels consumidors d’arreu de les comarques gironines i de tot Catalunya en general, però el més important és que aquests dos gegants recentment han oficialitzat que, a partir del 2021, disposaran a la zona d’activitats logístiques del port de Barcelona d’uns grans centres per distribuir els seus productes a tot el sud d’Europa. Amb aquesta operació, la francesa Decathlon –dedicada a vendre productes del món de l’esport– i l’alemanya Lidl –destacada empresa dedicada al món dels supermercats d’alimentació, i més concretament a l’àmbit de l’anomenat gran descompte– ens transmeten un missatge molt clar: tenen confiança en Barcelona i Catalunya, malgrat les campanyes destructives de l’anomenada Espanya Global, que pretén explicar arreu del món que Catalunya, a hores d’ara, és el súmmum de la inestabilitat. Amb l’encertada decisió d’aquests dos monstres econòmics es posa de manifest que el món empresarial del vell continent considera que el model d’economia inclusiva de casa nostra és molt més equilibrat i de futur que no pas el model d’economia extractiva del gran Madrid i, per extensió, de l’imperi castellanoespanyol. En síntesi, considero que els catalans hem de valorar molt més la gran situació estratègica de Catalunya en l’àmbit de la geografia econòmica europea. Catalunya és la clau de volta del sud d’Europa i de la Mediterrània occidental. A més de ser un país molt ben situat al mapa, es complementa amb unes bones universitats i un tant per cent important de coneixement de llengües estrangeres. Potser, les dues principals assignatures pendents serien la manca d’una bona formació professional i, sobretot, la manca d’una mobilitat ferroviària integral, tant per a mercaderies com per a viatgers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia