Opinió

LA GALERIA

Dret compartit

El transport públic mereix més atenció i qualitat de les que té actualment

No cal tenir dots profètics per endevinar que en un futur, més o menys llunyà, no serà sostenible la tendència actual de tenir cadascú un o més vehicles. I això no ha d’anar en detriment del dret que tenim tots a desplaçar-nos, sinó que el transport públic haurà de merèixer més atenció i qualitat de les que hi dediquen actualment en alguns llocs, com una zona del Ripollès. Jo solc desplaçar-me sovint entre Campdevànol i Sant Joan de les Abadesses o Ripoll. La companyia que gestiona la línia entre Sant Joan de les Abadesses i Campdevànol només para en els llocs assignats en el camí de la ruta i en alguns casos cal demanar al conductor que s’hi aturi. Per anar de Campdevànol a Ripoll, o al revés, s’ha d’agafar l’altra companyia perquè li van adjudicar aquesta línia. Res a dir, mentre funcioni. Ara bé, l’Ajuntament de Ripoll ha reconvertit una línia interurbana en una d’urbana, en una població prou dispersa per disposar d’un servei de circumval·lació propi. L’estació és al carrer Progrés, on hi ha, entre altres coses, l’estació de tren, el Consell Comarcal, un gran supermercat i botigues, les unes a tocar de les altres. Doncs bé, el mateix vehicle que us du des de Campdevànol, abans d’arribar a la seva destinació, us passejarà per tota la carretera de Barcelona i s’enfilarà muntanya amunt per si s’ha de recollir algú de les urbanitzacions. De tornada el passeig continua pels polígons dels Pintors i Mas d’en Bosch i el barri de Sant Pere. En canvi, la mateixa línia no he vist mai que a Campdevànol vagi a la urbanització de Vistalegre o de sota el cementiri. De fet, tots els municipis de la vall del Freser reben el tracte de barriada de Ripoll pel que fa al transport. No sé de qui és la culpa, però és el que es fa actualment. Tot un repte per calcular el temps que es triga per anar on volies. Jo opto per baixar a la primera parada i anar a peu a fer les gestions, la mateixa parada on el servei interurbà passa a ser urbà, només en benefici d’un municipi. Segur que algú parla d’optimització de recursos. Jo més aviat parlaria d’optimització d’administració i de no permetre com ha passat que el servei d’odontologia comarcal es va traslladar a Campdevànol durant setmanes per unes obres al consultori de Ripoll que consistien a canviar la butaca de dentista. Jo no dic que la gent de Ripoll no tingui dret a la mobilitat en una població tan dispersa. Un vehicle, un de sol, podria fer perfectament el recorregut pels barris de Ripoll amb regularitat i deixar-se d’aquest dos per un que beneficia uns però perjudica uns altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia