Editorial

La Sagrera i el que l'acompanya

El ministre de Foment, José Blanco; el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, i l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, van donar dilluns el tret de sortida a les obres de construcció de l'estació de la Sagrera, una infraestructura faraònica que, per donar una idea de la seva importància, serà més gran que la T1 de l'aeroport del Prat. Els tres polítics van escenificar l'inici d'obres amb una passejada, cosa lloable ja que en moments de crisi no s'hauria entès la típica posada de la primera pedra, una despesa inútil respecte a les obres reals. En tot cas, les obres arrenquen molt tard respecte a les previsions inicials, cosa que farà que s'allarguin, tal com es va fer públic al març passat, fins al 2016 i que, per tant, els trens d'alta velocitat hi passin sense aturar-se a partir del 2012. Ara, encara hauria pogut ser pitjor. La retallada en obra pública que du a terme en aquests moments el govern estatal no afectarà aquesta obra, d'entrada, cosa que és una notícia fonamental per a Barcelona. I és que més enllà del fet de tenir una estació de referència per a l'alta velocitat, la Sagrera és fonamental per a Barcelona pel que significa de desenvolupament d'una part de la ciutat gairebé oblidada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.