l'apunt
En el fons
En una de les peces que vam publicar a propòsit de l'atropellament de la revetlla de Sant Joan a Castelldefels, comentàvem que complicada que arriba a ser la convivència de determinades línies ferroviàries, com ara la del corredor mediterrani, de la mitja velocitat –l'Euromed, concretament–, i els trens de rodalies. Certament, tot i que la imprudència de les víctimes va ser la causa final de la tragèdia de Castelldefels, si aquella fos, com hauria de ser, una línia exclusivament de rodalies, les coses haurien estat ben diferents. Però per què hi passava un tren a més de 130 km/h, per una línia de rodalies? Doncs perquè entre València i Barcelona encara no s'hi ha construït la línia d'alta velocitat que fa anys que hi hauria d'haver. I no solament això, sinó que en molts quilòmetres d'aquest trajecte hi ha només una sola via! Com al segle dinou. Ja ho veuen, la planificació centralista de l'Estat, a més d'esdevenir una tragèdia econòmica –per a nosaltres, és clar–, també pot prendre aires de tragèdia humana.