De reüll
Presses i ‘pressing’
Aena té pressa per poder tirar endavant l’ampliació de l’aeroport de Barcelona i així ho fa saber el seu president, Maurici Lucena, cada cop que en té ocasió. Fa dies que no es cansa de repetir que 1.700 milions d’euros no és “una inversió qualsevol”. A fe que no ho és, i encara menys per a Catalunya, on les inversions de l’Estat no són precisament esplèndides. Només cal recordar el famós pla de rodalies, que havia d’estar dotat amb 4.000 milions anunciats el 2010 dels quals 10 anys després només se n’havia invertit un 14%. Ara que Aena fa pressing, convindria recordar que el projecte d’ampliació de l’aeroport amb la construcció d’una terminal satèl·lit el va anunciar el 2007 l’aleshores president Zapatero. Mentre les xifres de passatgers s’anaven enfilant i creixia el nombre d’operacions a l’aeroport, hi havia nombrosos estudis que alertaven de la necessitat d’emprendre l’ampliació anunciada, Aena callava. No va ser fins al 2019, 12 anys després, quan el consell d’administració d’Aena va aprovar la posada a licitació de l’assistència tècnica per a la redacció del projecte. Ara volen córrer. Està clar que la inversió és necessària, però un projecte amb les afectacions ambientals i derivades que presenta bé mereix posar tots els elements sobre la taula i escoltar els experts.