Opinió

A la tres

Rams a peu de carretera

“Dono per bones les mesures encaminades a disminuir la sinistralitat a l’AP-7

No passen desapercebuts i, encara que tinguis les mans al volant, en veure’ls, se te’n va el cap pensant com devia ser l’accident, quantes víctimes mortals i ferits devia causar, si és recent o no i qui va posar el ram en aquell tram de la carretera que a partir d’aquell moment mires amb uns altres ulls. Les notícies dels accidents de trànsit ocupen espai als mitjans només quan hi ha alguna víctima mortal i, tot i així, són una nota breu perquè la informació a què es té accés en el moment en què succeeix és escassa. Una altra cosa és si l’incident causa retencions de cotxes, cues i desviament, aleshores sí, la notícia és mereixedora d’un tractament més extens. El cert és que, segons els experts, els accidents a les carreteres, si bé tenen una escassa transcendència social, provoquen un fort impacte en l’entorn familiar i d’amistats de les persones que moren o resulten greument ferides. Aquest any, fins al 31 de juliol, a Catalunya van perdre la vida 98 persones en 89 accidents de trànsit, un 3% menys que en el mateix període del 2019. Però el comptador en segueix sumant a diari i el 15 d’agost ja eren 105 el nombre de morts a l’asfalt. I la via que concentra una mortalitat més gran és l’AP-7. Fins al juliol, hi van perdre la vida 19 persones, tres vegades més que l’any 2019, quan en van morir set. El Servei Català de Trànsit planteja al govern limitar a 100 quilòmetres per hora la velocitat en deu trams d’aquesta via que, arran de l’alliberament dels peatges el setembre de l’any passat, s’ha convertit en una de les que tenen un índex més elevat d’incidències i sinistralitat al conjunt de la xarxa viària de Catalunya. Hi ha qui troba que posar limitacions de velocitat en una via “ràpida” com és l’AP-7 és convertir-la en una carretera secundària. Però de ràpida ha deixat de ser-ho en moltes franges horàries i, en canvi, la perillositat ha anat en augment. Dono per bones les mesures encaminades a disminuir els accidents i el drama humà que hi ha darrere de cada cas i que massa sovint deixem de relatar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia