L’APUNT
L’anglicisme és més ‘cool’ per als joves?
Els equipaments escènics i musicals (Liceu, TNC, Lliure, Mercat de les Flors, l’Auditori i Palau de la Música)s’han aliat per fer una campanya de captació de públic dels 18 als 35 anys. Està molt bé que es posin d’acord i que hi vagin a l’una. Potser pot semblar excloent a tota la resta d’equipaments (que també lluiten per captar l’interès dels joves). La campanya es coneix per Vibe 35 (Vibra 35, en anglès). És cert que el jovent té usos culturals, però que estan lluny dels institucionals. I que cal persuadir-los. Però sempre ha de ser amb foodtrucks i DJ? Sempre amb l’anglès de ganxo? No sembla jugar a favor del que es vol destacar (la llengua, per exemple). Potser el problema és que no hi són perquè no s’hi senten identificats, ni interpel·lats. Per això no hi ha joves fora dels concerts i sales de festa? En fi, conjuguem per ser moderns: Jo ‘vi be’, tu ‘vibe’s, ell/a ‘vibes’...