Editorial

Fem-ho bé amb el cotxe elèctric

L’editorial d’avui ha estat debatut per: Xevi Sala, Xavier Castillón, Núria Astorch, Francesc Espiga, Toni Brosa, Sara Muñoz i Teresa Márquez.

Les tres-centes seixanta mil persones que han desfilat pel saló Automobile de Barcelona certifiquen que, per caprici o per necessitat, el cotxe continua sent un mitjà de transport associat a les nostres ciutats. Una realitat que no ha d’impedir prosseguir el procés de transformació del nostre model de trànsit viari compartit i reducció d’emissions contaminants, un camí que tot just hem començat a recórrer, i no sempre amb la planificació necessària i els resultats desitjables. La conquesta d’espai per als vianants, les restriccions a la circulació de vehicles, l’aposta per les bicicletes i la irrupció dels patinets elèctrics han sotmès la majoria de les nostres ciutats a un estrès de mobilitat permanent. I és en aquest context d’assignatures pendents que la indústria i els governs han fet un pas decidit cap a la implantació progressiva del model de vehicles elèctrics, amb l’objectiu final d’eliminar els motors de combustió i rebaixar els nivells insostenibles de contaminació.

Un camí tan lloable com segurament inevitable que, novament, peca d’imprevisió. Va passar quan vam inundar de bicicletes les ciutats sense tenir-les degudament preparades i sense la necessària voluntat política de fer complir la normativa als ciclistes. I ara els cotxes elèctrics surten de les cadenes de muntatge sense haver habilitat primer els necessaris punts de recàrrega, de manera que els que de veritat en poden gaudir són els que tenen el privilegi de disposar d’un garatge propi amb l’endoll corresponent. Però no és aquest l’únic punt que entorpeix el desenvolupament eficaç dels cotxes elèctrics: continua sense resoldre’s l’eliminació no contaminant de les bateries un cop acabada la seva vida útil. Mentrestant, els elevats preus de venda deixen aquesta alternativa no en mans dels que s’hi volen apuntar, sinó tan sols dels que s’ho poden permetre, i el joves, com desgraciadament passa amb altres aspectes de la vida actual, en queden exclosos. Segons dades facilitades pels organitzadors de l’Automobile, més del 50% de la demanda actual ja es decanta pels cotxes elèctrics o híbrids, una tendència que anirà a l’alça i que exigeix fer-ho bé.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.