Efecte hivernacle
Em sap greu haver d’insistir en aquest tema ja tan fresat, però pel que sembla no s’hi troba una solució a mitjà termini, ni les trobades de milers de participants a l’anual congrés del medi ambient arriben a cap acord amb ganes de complir-lo. Hi assisteixen, hi diuen la seva i, si cal, en passen fins l’any vinent, que anirem a París. Els ajuntaments de les grans ciutats proposen campanyes de reciclatge, ofeguen amb ordenances de circulació que sempre redunden en perjudici dels més febles i a qui els és més difícil canviar els vehicles més antics, encara que passin la ITV correctament, etcètera. Jo crec que sí, que és positiu el reciclatge, i el control de superfície del CO2, però... i els avions, i els vaixells? I acabaré explicant una lectura extreta de la informació als passatgers en un avió de les línies aèries belgues (que podria ser de qualsevol altra companyia) que explicava que els seus aparells més nous lliuraven a l’aire 25 tones menys de CO2 per màquina a l’any. I jo pregunto: quantes tones de gasos aboquen a l’atmosfera la milionària quantitat d’avions que pul·lulen al voltant de la Terra? Reciclem i fem el que puguem, però penso que el tema està en mans dels científics per trobar nous combustibles nets i que les solucions no vindran sinó a llarg termini.
Sant Joan Despí (Baix Llobregat)