Carta de resposta al Sr. David Trias
Referent a la carta publicada dilluns, 5 de febrer, sota el títol “EasyPark. Dels carrers de Girona a Madrid i al cielo”, voldria fer algun aclariment. En primer lloc vull explicar que l’estacionament regulat a Girona es gestiona directament per personal municipal i que el pagament de la zona blava o verda mitjançant qualsevol aplicació va a parar íntegrament a l’Ajuntament de Girona. El 2023, quan el senyor Trias devia visitar la nostra ciutat, l’aplicació que funcionava a Girona era EasyPark, on en iniciar-la podies especificar el temps d’aparcament i augmentar-lo fins a un màxim de dues hores. Quan finalitzava, podies tornar a pagar un altre tiquet mitjançant l’app. Aquest any 2024, la nova app que funciona a Girona és Aparcar i es necessita iniciar i finalitzar el tiquet en un màxim de dues hores, llavors també pots tornar a pagar un altre tiquet mitjançant l’aplicació. Les dues maneres són habituals en les aplicacions de pagament a la zona blava i verda. EasyPark és una empresa amb origen a Suècia que té seu a Madrid i Aparcar és una aplicació municipal que té origen a l’Ajuntament de Reus. Espero haver pogut ser-li d’ajuda.
Girona