Matemàtiques. Es busquen solucions
Segons aquestes proves famoses, el nostre nivell de matemàtiques és baix. D’una banda, es busquen culpables: Aquest currículum que és una passada. Aquestes persones que redueixen les matemàtiques a les taules de multiplicar i les grans operacions amb decimals. Aquests professors que mai no van gaudir aprenent, que no gaudeixen ensenyant, i que et donen la fórmula, impedint que tu construeixis. O aquests professors que pensen que les matemàtiques només estan en els algoritmes i en la intel·ligència artificial. D’altra banda, es busquen solucions: Al principi, més explorar i construir. Comptar, mesurar, classificar i ordenar. Ah!, i representar o dibuixar la realitat. I treballar-ne la comprensió lectora, amb textos que continguin el vocabulari d’aquesta matèria. I centrar-se en la compressió i deixar per després les taules i les fórmules. Després, simplificar l’aritmètica, treballant amb números sense decimals, i estudiant conjuntament els percentatges, les fraccions i els decimals. I abordar les equacions algebraiques concretant, sempre que es pugui. I en les anàlisis de dades o estadístiques centrar-se força en els gràfics i en certs valors: la mitjana, la desviació... Ah!, i per motivar, relacionar la geometria amb la naturalesa, i convertir les matemàtiques en una introducció a les arts i les diferents ciències, procurant sempre que es vegi el sentit de l’esforç.
Barcelona