Tecnologia i camisa
Ahir vaig veure un cotxe “híbrid no endollable”. Són vehicles que combinen la tecnologia del motor tèrmic amb la del motor elèctric, que autocarreguen les bateries i no cal que hagin de ser carregats endollant-los a la xarxa elèctrica.
No sé si tots els que hi ha al mercat funcionen de la mateixa manera; en aquest, la bateria es carrega pel sistema de recuperació d’energia en les frenades, a més de fer-ho a través d’un generador mogut per un sofisticadíssim motor de combustió que en cap moment transmet la seva força a les rodes, que són mogudes exclusivament pel motor elèctric. Tecnològicament, una meravella. Hi ha hagut uns avenços impressionants en la gestió electrònica dels motors de combustió que ha portat a uns consums inimaginables fa pocs anys; si, a això, hi afegíssim una rebaixa del volum i del pes dels vehicles, que han crescut desmesuradament (el vehicle vist pesa prop de dues tones) i ens apropéssim a les mides i al pes de fa 30 o 40 anys, tindríem cotxes molt més senzills mecànicament, més barats, més fàcils de mantenir i amb un consum molt compatible amb les necessitats mediambientals. Però, és clar, potser això no interessa als qui mouen els fils del món i així continuen aixecant-nos la camisa.
Cambrils (Baix Camp)