L’escola sense ciències
La geologia, i com a quarta ciència experimental, ostenta el mateix rang que la física, la química i la biologia. No obstant això, la geologia ha estat gairebé eliminada, i la resta de ciències, extremadament reduïdes, dels nostres plans educatius engruixint els mals resultats de ciències en les proves PISA. A més, els professionals i la societat estan cada vegada menys formats en ciències geològiques. En els nostres centres de secundària i batxillerat es pot constatar que els coneixements científics són cada cop menys presents en els seus currículums. Per exemple, durant els quatre anys de l’ESO sols s’ensenya geologia obligatòriament durant un sol trist trimestre, raó per la qual la majoria d’alumnes quan acaben aquesta etapa educativa no saben pràcticament res sobre geologia, i ben poc sobre la resta de ciències. El col·lectiu Geologia en Lluita fa temps que ha denunciat aquest fet, i encoratja el Departament d’Educació per tal que posi solució a aquesta xacra fugint d’ideologies i interessos. És una vergonya com la política educativa està esborrant les ciències dels currículums escolars. Al final pensarem que un sisme és un càstig diví i que la Terra és plana.
Barcelona