Opinió

‘Overbooking’

Això no treu que l’‘overbooking’ malgrat ser legal, sigui una pràctica totalment enutjosa

Agafar vols aquests dies d’estiu té un al·licient afegit: l’overbooking; i d’això algunes companyies en saben més que d’altres. Parlem per exemple de Vueling. Tu et compres un bitllet amb uns horaris que respectaran els pocs dies de mobilitat que tens, pagant religiosament un preu desorbitat (busques bon horari i, per tant, pagues més. Res a dir fins aquí). Vas a fer el check-in i només pots reservar seient si pagues 50 euros més. Ja he pagat prou, no? –penses– i no ho fas. Això sí, arribes a l’aeroport amb temps de sobres (sortint abans de la feina i tot el que això comporta) i un cop allà, l’empleat del mostrador abans de pujar a l’avió, et diu que no tens plaça. Enmig de la teva estupefacció i cabreig, per què això no ho havies previst, has de bregar amb el menyspreu d’algú que per demostrar-te que t’està ajudant, “fent un favor” (diu ell) et parla en el teu idioma perquè l’entenguis millor, perquè ell parla cinc llengües! Quèè?! No es pot ser tan superb, i menys quan el teu nivell de l’idioma és pràcticament incomprensible per al nadiu. Què saps tu dels idiomes que parla el teu client? Si a aquest tractament de manual d’atenció al client hi sumem que les damnificades són dones joves, no executius amb corbata i maletí (que també n’han deixat a terra, ho sé), la cosa m’empipa més. Aquesta no és la primera vegada que m’expliquen històries de dones, viatjant soles, que es queden a l’aeroport perquè no han pagat per reservar seient. Ja sé que a vegades pots fer la reserva sense pagar (i que per fer-ho has de dedicar un munt de temps investigant i navegant fins trobar el que vols), però això no treu que l’overbooking, malgrat ser legal (reglament (CE) 261/2004, web de Vueling), sigui una pràctica totalment enutjosa. Deveu estar pensant ‘ja deuen tenir una indemnització’. Doncs sí, finalment sí, gràcies, però després d’un periple de missió impossible. Al mostrador et diuen que vagis a una oficina, fora de l’aeroport, i facis la teva reclamació. Aquí, que reclamis pel web. Al web, que ara no es pot fer... A la tornada, pagues i reserves, i tot i així reps un avís sobre possible overbooking. Increïble! Per sort, tornes al teu destí sense més alteracions. Perdoneu, però no hi ha algú que tingui competències per posar mà en tot això? I per formar el personal per evitar el cretinisme tampoc?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia