Opinió

Mobilitat

Girona necessita repensar la seva mobilitat i fer-ho amb urgència

La mobilitat a Girona és d’aquelles qüestions que, tot i el pas de diversos alcaldes, governs i regidors, es manté com una assignatura pendent. A l’octubre s’afegiran més de mig miler de places verdes d’aparcament de prioritat per als veïns als sectors de la Devesa-Güell i a les Pedreres. Amb el temps, aquestes zones verdes s’han convertit en una bona eina per facilitar que els veïns puguin aparcar amb facilitat al seu barri, sense impedir que veïns d’altres barris hi puguin aparcar a meitat de preu respecte a la zona blava i que els forans també hi puguin aparcar a preu de zona blava. Aquestes noves places són un pas més en el desplegament d’un pla, ja previst per l’anterior govern, que deixarà pràcticament tota la ciutat sense places gratuïtes. El més fàcil seria posar el crit al cel i criticar l’ànim recaptatori i que s’ha de pagar per tot. Però la realitat és que Girona necessita repensar la seva mobilitat i fer-ho amb urgència.

El transport públic ha fet molts passos endavant en els darrers 15 anys i cada cop més gent empra els busos urbans i interurbans amb Salt, Sant Julià, Sarrià i Fornells per moure’s per Girona. Tot i això, el tic d’aparcar davant de la botiga o la fleca on anem encara perviu entre molts conciutadans. Ara el govern tripartit ha demanat un estudi que vol replantejar aquesta mobilitat dotant de més carrils bus les artèries importants de la ciutat. Això s’ha d’analitzar bé, perquè no tenim tants busos per perdre un carril de circulació, però també és cert que, si ho continuem tenint molt fàcil, ens continuarem movent amb vehicle privat.

Cal prioritzar els aparcaments dissuasius ja previstos en el pla de mobilitat del 2013 al sector oest i sud de la ciutat i connectar aquests punts amb busos llançadora. Desplaçar-se en bici o caminant és excel·lent per a la ciutat i cada cop més gent es passa a aquestes modalitats. La zona de baixes emissions serà una altra oportunitat per repensar com ens movem per Girona i entendre que és pel nostre bé i pel de les generacions futures.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia