Opinió

Concerts al Palau de Fires

Antònia Font actuarà al Palau de Fires, on ho van fer Ramones i Front 242

Dissabte vinent, 30 de setembre, el festival Temporada Alta ha organitzat el concert de cloenda de gira dels mallorquins Antònia Font, amb el cantant i compositor gironí Smoking Bambino com a teloner. Un bon cartell, sens dubte, però el concert destaca també per una altra cosa: és el primer concert que es fa en molt de temps al Palau de Fires de Girona. Durant molts anys, el Palau de Fires va ser un recinte habitual per a concerts d’una certa dimensió, sobretot en els anys noranta, però posteriorment la posada en funcionament de la sala La Mirona, de Salt, i del pavelló de Fontajau i l’Auditori de Girona, va provocar que el Palau de Fires deixés d’utilitzar-se com a escenari per a la música en directe: un ús que mai no va estar entre les seves prioritats, tot i que també va ser seu de la Fira del Disc de Col·leccionista, organitzada per Jordi Tardà entre el 1993 i el 2004, i de la Fira Internacional del Disc de Girona, que amb altres promotors va funcionar només el 2006 i el 2007. En totes dues fires es van poder veure grans concerts, des de Pete Best i membres dels Shadows a Juan Perro, Hugh Cornwell (Stranglers) i Josele Santiago.

Deixant de banda les fires del disc, al Palau de Fires es van organitzar tot tipus de concerts, alguns realment memorables, com ara el que hi van oferir els novaiorquesos Ramones el 18 de març del 1993, per tant fa tres dècades exactes. Semblava un concert maleït, perquè durant els mesos previs va haver-hi diversos canvis d’espai i de data –inicialment estava previst el 16 de juliol del 1992 a les antigues casernes, però el baixista es va fracturar un braç–, i finalment els Ramones van actuar a Girona, davant de 3.200 seguidors. Només vuit dies després, el 26 de març, Joaquín Sabina va aplegar 3.500 persones al mateix recinte. I el 7 de novembre del mateix any també van actuar al Palau de Fires els belgues Front 242, creadors de l’electronic body music, en un concert organitzat per La Sala del Cel al qual van assistir només unes 400 persones. Però el premi al concert més singular celebrat mai al Palau de Fires és per al que van coprotagonitzar El Chaval de la Peca, alter ego kitsch de Marc Parrot, i uns Boney M ni originals ni gaire professionals, el 27 de novembre del 1998.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia