De set en set
Excursió al lideratge
Aquesta setmana ha fet un any que es va posar en marxa l’SX3, una renovació a fons del tradicional canal infantil Súper3. El llançament del nou canal va topar, sobretot, amb un escepticisme general; gairebé ningú creia que la Corporació podia tornar a ser líder de l’oferta infantil i juvenil. El repte era majúscul perquè el consum televisiu ha canviat de dalt a baix, sobretot entre infants i adolescents, que ja han crescut en l’era de les plataformes digitals i miren el que volen quan volen. I perquè el català era un reducte testimonial entre la inabastable oferta.
Un any després, podem celebrar una victòria per a la llengua, per a la televisió pública i per a moltes famílies: contra tot pronòstic, els nostres fills tornen a mirar la televisió en català. En només un any l’SX3 s’ha convertit en líder d’audiència del prime time infantil per a nens d’entre 4 i 12 anys. Ha passat de ser quart a primer, superant Clan, Boing i Disney Chanel. Les bones xifres d’audiència també es noten en les reproduccions de vídeos, que han crescut un 88% respecte de l’any anterior.
Som un país amb més tendència a celebrar derrotes que victòries segurament perquè, per desgràcia, de victòries no en tenim gaires. És per això que cal celebrar-les totes, i aquesta és una victòria de país, perquè amb l’SX3 les generacions que pugen no només s’entretenen sinó que aprenen una determinada manera d’entendre el món, amb uns valors, uns referents culturals, des de l’estima al territori, i en la llengua pròpia. I si no, apunteu-vos un dia a l’excursió del Titó, el nou referent generacional dels petits, i entendreu fins a quin punt l’excursió al lideratge de l’SX3 és crucial.