De reüll
Ara ve Nadal
Llegeixo en un diari econòmic que la patronal de les empreses de gran consum, que s’aplega sota les sigles de l’Aecoc i que presideix Javier Campo, està amoïnada per la propera la campanya de Nadal, de la qual intueix que, atès el context econòmic i polític, pot ser de creixement zero. I just l’endemà, els responsables catalans de la campanya del Gran Recapte d’Aliments es mostren preocupats per l’edició d’aquest any, ja que, d’una banda, no s’escaparà de la inflació de preus i, de l’altra, tindrà com a rerefons el difícil escenari que s’entreveu pel 2024 a causa del canvi de model previst en el programa d’entrega d’aliments de la UE, que pot deixar sense ajuts 200.000 persones a Catalunya. D’aquí la crida a mobilitzar 18.000 voluntaris pel Gran Recapte (25-26 de novembre) adreçat a persones en situació de pobresa. L’objectiu és animar com més ciutadans millor a contribuir-hi. Personalment, em preocupen més els resultats de la iniciativa solidària que la del consumisme nadalenc, de la qual fa anys que vaig desertar. Només coincideixo en un aspecte amb el president de l’Aecoc: també espero que el govern espanyol ampliï la rebaixa de l’IVA als aliments tot l’any vinent. Si no, la llista de gent que es veurà obligada a trucar a les portes dels bancs d’aliments serà més llarga.