Opinió

De set en set

El sorolls dels avions grans

Una cosa amb què es poden entretenir si passen un dia a la platja de Castelldefels és intentar endevinar on va aquell avió que fa tant soroll. Buenos Aires? Nova York?L’app Flight Radar en dona la resposta. No falla mai, és un vol a Amèrica. Són només dos o tres al dia, però els avions de radi llarg, més grans per encabir el combustible necessari per a un vol transoceànic, es fan notar perquè són molt més sorollosos que la majoria quan sobrevolen uns pisos que estan a més de 10 quilòmetres del Prat. Què passaria si l’aeroport del Prat s’ampliés per permetre el trànsit de més vols de radi llarg? Que probablement el soroll que pateixen els veïns es multiplicaria fins a uns nivells insuportables. Si ja a l’extrem del Castelldefels més llunyà del Prat es deixen notar així, imaginin què passarà a Gavà Mar. Ja, diran, no haver comprat un pis al costat de l’aeroport! Però és que parlo de la mateixa distància que separa el Prat de, per exemple, Cornellà. Quan es va obrir la tercera pista sense haver tingut en compte l’impacte sobre els barris de l’entorn, el soroll era tan insuportable que els veïns es van haver de medicar. La declaració d’impacte ambiental aconsellava insonoritzar els pisos. Es pretenia que milers de persones visquessin tancades en una bombolla? No es va fer mai, i per sort es va trobar una millora tècnica per desviar els avions al mar tot just enlairar-se. Espero que les administracions filin molt prim ara que s’ha activat la comissió entre l’Estat i la Generalitat per ampliar la capacitat de l’aeroport i que s’hi convidi els ajuntaments perquè no es repeteixi un error similar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.