Població desconnectada
Des que convisc diàriament amb el meu avi, he estat conscient de la problemàtica que viu a l’hora de realitzar tràmits essencials per a la vida quotidiana. Actualment la majoria d’aquests es realitzen a través de plataformes digitals. Des de consultes fiscals i gestions bancàries fins a sol·licitar serveis bàsics d’electricitat o reservar cites d’atenció mèdica. És innegable que vivim en una era digital, però aquesta realitat no és accessible ni fàcil per a una gran part de la població. M’impressiona observar com les persones grans, que han contribuït tant al desenvolupament de la societat, es troben marginades a causa dels canvis que generen les noves tecnologies. L’única solució que ofereixen la majoria d’institucions i entitats és per via telefònica, en què habitualment tenen lloc llargs períodes de temps en què s’interactua amb sistemes robotitzats abans d’aconseguir parlar amb una persona. Aquestes circumstàncies es converteixen en una barrera que obstaculitza la realització de tràmits essencials. La resposta és garantir que la gent gran tinguin accés equitatiu als seus serveis, considerant alternatives no digitals.
Terrassa (Vallès Occidental)