Opinió

Som 10 milions

TEDxCamp

El TED és un moviment laic, apolític, no lucratiu, basat en el voluntariat, amb el propòsit de difondre el coneixement i l’activitat humana

El passat 4 de maig es va celebrar a Tarragona una nova edició del TEDxTarragona, una història d’èxit que, juntament amb el TEDxReus, converteix el Camp de Tarragona en un referent en l’univers TEDx. Anem a pams.

El moviment TED (Technology, Entertainment and Design) neix a Califòrnia l’any 1984 a partir de la inspiració que hi ha “idees que val la pena difondre” (ideas worth spreading) de manera que tothom les pugui conèixer i se’n pugui beneficiar. És un moviment laic, apolític, no lucratiu i, per tant, basat en el voluntariat, amb el propòsit de donar la màxima difusió a idees interessants en qualsevol àmbit del coneixement o de l’activitat humana que mereixen ser explicades en ponències de format breu, creatiu i innovador, focalitzades en el bé comú i no en el lluïment personal. Són les TED Talks. Amb la mateixa filosofia del TED, de clara vocació global, emergeixen els esdeveniments TEDx, d’àmbit local, per tal d’impulsar, facilitar i coordinar iniciatives vinculades arreu del món.

El Camp de Tarragona és un territori ric en idees i en experiències que val la pena compartir. En aquest sentit és molt lloable que tant a Reus com a Tarragona, des de l’any 2012 i 2015, respectivament, diferents equips de persones organitzin, des del seu esforç i compromís personal, els esdeveniments TEDx a les nostres comarques. Dues iniciatives que recentment han celebrat el seu desè aniversari i que ja estan més que consolidades en el calendari d’activitats rellevants de les seves respectives ciutats i en l’àrea d’influència compartida.

En termes d’autoestima col·lectiva és molt important el paradigma que des de l’àmbit metropolità del Camp de Tarragona es generin iniciatives amb una dimensió global, de dins cap a fora, ja que habitualment la tendència és anar a buscar idees i experiències de fora per modular-les terra endins. Necessitem espais que destaquin el valor d’iniciatives i idees que des del mateix Camp sobrepassin les fronteres mentals de les nostres comarques. Necessitem altaveus capaços de traspassar els sostres de vidre autoimposats, que ens fan acomplexats i que ens limiten i ens reclouen. Necessitem micròfons amb capacitat de ressonància que ens permetin explicar-nos d’igual a igual, de tu a tu, amb qualsevol altre territori del País, de l’Estat i del món.

Si agafem el moviment TEDx com a metàfora, no es fa difícil imaginar com seria un TEDxCamp en què ponents del nostre territori compartissin les seves idees, vivències i experiències de manera que poguessin inspirar altres persones d’arreu del planeta i també als mateixos conciutadans. La llista de persones per fer ponències seria llarga, heterogènia i molt rica. Des de l’empresa, la ciència i la recerca, la cultura, la gastronomia, el turisme, el món rural, l’esport... Relats amb continguts molt interessants i innovadors, que mereixen ser explicats des del Camp arreu, de dins cap enfora, i que ens ajudin a superar definitivament aquesta percepció esbiaixada i tan nostrada que han de venir de fora a “salvar-nos”. Sí, des del Camp de Tarragona també generem idees que val la pena difondre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.