Keep calm
Balearia
Només cal haver fullejat algun diari o haver posat una estona la tele per saber que Xavier García Albiol va viatjar dilluns en el ferri de Balearia que va d’Eivissa a Barcelona. Parlem-ne. No de l’Albiol i els passatgers que no li van agradar, que ja se n’ha parlat molt, sinó del ferri en qüestió. Ferri en el qual hom va viatjar el dia anterior. Concretament, que ho sàpiguen, porta per nom Ciudad de Mahón.
Si vostè entra al web corporatiu de Balearia, li semblarà una meravella. De fet, ells el descriuen com a “fantàstic ferri”. S’hi pot viatjar en cabines –que no conec, francament– i en “còmodes butaques”. Butaques que els asseguro que deuen ser butaques però que no són còmodes. Ni de dia ni de nit, que és quan la gent dorm al barco. El ferri surt de Barcelona a les 10 de la nit i arriba a les 6 del matí a Eivissa i surt d’Eivissa a les 10 del matí i arriba a Barcelona a les 6 de la tarda. I així anar fent. Ja es deuen poder imaginar com està a aquestes alçades d’estiu.
Butaques, deia, “reclinables, àmplies i entapissades”. Algunes tan reclinables que només estan reclinades. Llegeixo al web que hi ha “gran varietat de zones comunes” i, atenció, una “àmplia terrassa amb piscina i bar”. Que no existeix. Bé, existeix, però està tancada perquè la pròpia contaminació de les xemeneies del barco la fan inhabitable.
En fi, qualsevol que hagi agafat un ferri fins a les Balears ja sap que l’enganyen amb la propaganda. Però el ferri de diumenge, a més de podrit en general, estava brut, amb els lavabos impracticables, hi havia continus missatges per megafonia amenaçant amb tancar-los si els passatgers hi tiraven més paper, multitud de passatgers amb acomodació... a la cafeteria –aquesta no l’anuncien al web– i treballadors col·lapsats. Potser per això Trasmed el volia jubilar... fins que se’l va quedar Balearia.