No, buana, no
Opinió
Tinc una enorme curiositat per veure quina serà l’empresa guanyadora del concurs per construir l’edifici del punt d’avançament i estacionament de trens (PAET) del TGV al Prat de Llobregat. Les pliques s’han d’obrir el pròxim 10 de setembre, però l’immoble –ben visible per a qualsevol– ja està construït i gairebé acabat per Isolux Corsán, una gran constructora que, suposo, deu haver-se assegurat els 18 milions d’euros que pagarà Adif, ehem, a qui guanyi aquesta convocatòria oberta.
Respecte a Adif, i per ser magnànims, deixem-ho que comet irregularitats a l’hora de repartir els contractes. De moment. Però, dit això, encara són més ofensives les explicacions tardanes i estrambòtiques, que en cap cas no aclareixen per què s’han saltat tots els procediments legals a l’hora de decidir quina empresa ha de fer una obra pública.
La barra de Magdalena Álvarez i els seus prosèlits de Foment i Adif és llegendària i a Catalunya n’hem patit gravíssimes conseqüències. Però no tolerarem que se’ns negui la transparència. Perquè ens entenguin: els periodistes de l’AVUI no callarem. Ni partíos ni doblaos.