Fil a l'agulla a les rodalies del Camp
La Generalitat no vol esperar més i, independentment del traspàs dels serveis de rodalies que dijous es pot encarrilar amb la visita del ministre de Foment, José Blanco, ja fa mesos que ha iniciat converses amb Renfe perquè, a curt termini, augmenti les freqüències de pas entre Reus i Tarragona i posi així la primera pedra a la futura xarxa de curta distància del Camp, un antic anhel cada cop més proper. Després de redactar i aprovar diversos plans, el govern català ha entès que és hora de començar a posar-los en pràctica i, en una època de crisi en què inversions més grans com el Tramcamp encara són lluny, és ben raonable iniciar la casa pels fonaments i mirar de rendibilitzar al màxim infraestructures ja existents, que segurament ara estan desaprofitades per manca de planificació. Sense perdre de vista els projectes de futur, doncs, cal esperar que no s'allargui gaire la implantació d'un embrió de rodalies que serà una bona pedra de toc a partir de la qual construir un servei ferroviari digne per als desplaçaments interns a la regió. Un servei que s'ha de completar amb l'imprescindible traspàs dels regionals, els trens que usa més gent al Camp i que encara avui semblen l'aneguet lleig de Renfe.